بند ناف مبادلات ارزی را از دلار قطع می‌کنیم

[ad_1]

رییس جمهور گفت: خوزستان نیاز به کار تحولی در تراز دارد و همانطور که رهبری و امام گفتند خوزستان دین خو را به اسلام ادا کرد.

وی با بیان اینکه باید نگاه جهادی و تحولی به استان داشته باشیم، ادامه داد: همه کسانی که بنام دولت به نظام خدمت میکنن با دین خود را به خوزستان ادا کنند.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: خواست مردم امری دست یافتنی است و از دست همه ما ساخته است. رهبر انقلاب فرمودند هیچ مشکلی نیست که به دست توانای مردم حل نشود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار و بودجه لازم است اما آنچه لازم تر است موفقیت است،  بیان کرد: گاهی اعتبار وجود دارد امار کار به سامان نمی‌رسد که باید در این روند تحول ایجاد شود.

رییسی گفت: نگاه ما باید تحولی باشد، مدیریت در کشور اسلامی به همین معناست و بر همین اساس باید تلاش و حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مدیر باید خود را در محضر خداوند متعال بداند و پاسخگو به خدا، شهروندان باشد.

رئیس جمهور گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هماهنگی قوا و همه بخش‌ها باید نتیجه آن آسایش برای عموم مردم باشد.

وی با تاکید بر کرامت ارباب رجوع ادامه داد: کرامت ارباب رجوع قابل انداره گیری نیست و باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نظارت را جای اعتماد را نمی‌گیرد. باید افراد مورد اعتماد را برای کارهای مدیریتی انتخاب کنیم. وقتی فردی مورد اعتماد نباشد نمیتوان این بی اعتمادی را با نظارت حل کرد.

وی افزود: همشهری و همکلاسی را برای مدیریت انتخاب کردن مشکل ما را حل نمیکند.

رئیسی گفت: وقتی علم جبهه در خوزستان بلند شد بچه‌های خوزستان نگفتند ازدواج، زن و بچه ، مغازه کار، دانشگاه و دائما به فکر عملیات و جبهه و پیروری و امام بودند.

وی عنوان کرد: کسانی که از خوزستان شهید شدند جزو مفاخر کشور بودند، خیلی از کارها در کشور باید مثل شب عملیات انجام شوند.


رییس جمهور با اشاره به بحث اشتغال،  گفت: مردم میگویدند مگر استان کم ظرفیت دارد؟ ظرفیت‌ها در دریا، کشاورزی، معدن، نفت و گاز خوزستان بی‌شمارند اما چرا اشتغال مردم حل نمیشود؟ 

وی افزود:باید کار جهادی و انقلابی انجام داد تا این استان که نمونه در جهاد و انقلاب و … مسکلاتش حل شود.

سید ابراهیم رئیسی اضافه کرد: بیشتر خانواده‌ها جوان بیکار دارند این مشکلات به دست دستان توانای مردم مسوولین استان امکان حل شدن دارند.

رییسی با اشاره به بازدید از تالاب شادگان تصریح کرد: در کنار امکاناتی خوبی که در کنار تالاب وجود دارد اما بیکاری هم هست. مسائل زیست محیطی نباید پشرفت و زندگی را تعطیل کند باید طرح تعریف کرد و اقتصاد گردشگردی را فعال کرد.

وی بیان کرد: هنر مدیران را باید در باز کردن راه‌ها باشد بستن راه که هنر نیست، مدیران با نگاه باز کردن گره‌ها باید عمل کنند.

وی افزود: افراد زیادی میگویند بومی‌ها را استخدام نمیکنند. نیروهای مناطق دیگر هم وطن ما هستند اما اولویت با نیروی جوان منطقه است. جوانی که تحصیل کرده و مدرک گرفته اما وقتی می‌بیند نیروی دیگری از منطقه‌ای دیگر آورده‌اند ناامید می‌شود.

رئیسی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی گفت: پتروشیمی‌ها و بانک‌ها باید در بخش تولید سرمایه گذاری کنند، دولتی‌ها نیز باید پروژه‌هایی تعریف کنند که برای بخش خصوصی جذاب باشد.

وی ادامه داد: خوزستانی‌ها بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه از کشورهای همسایه هستند.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به مشکلات و مسائل حوزه کشاورزی عنوان کرد: کشاورزی در روستا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر رونق پیدا نکند کشاورز به ناچار برای زندگی به حاشیه شهر مهاجرت می‌کند. برای اینکه کشاورزی در روستا به صرفه باشد باید کاشت داشت و خرید محصول را تضمین کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت بانوان اشاره کرد و افزود: بانوان باید در جای خود قرار بگیرند و از توانایی آنها در بخش‌های مختلف استفاده شود. زنان کشورمان از استعداد و توان خوبی برخورد هستند که باید در جامعه نقش داشته باشند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دبیرخانه‌ای برای تغییر نوع مبادلات ارزی ما تعریف شده تا بند ناف مبادلات ارزی ما از دلار قطع و با ریال انجام شود. 

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *