بسته کمک نظامی جدید دانمارک به اوکراین

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترولز لوند پولسن وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که دولت این کشور بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد.

آناتولی گزارش داد، وزیر دفاع دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته کمک نظامی شامل تجهیزات نیروی دریایی، گلوله و پهپاد است.

وی با اشاره به بازدیدی که پیشتر از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف به عمل آورده بود، افزود: این بسته کمکی همچنین شامل تجهیزاتی است که به اوکراین اجازه می‌دهد تا خط تولید قطعات موشکی را با همکاری هلند و جمهوری چک در کی‌یف راه‌اندازی کند.

وزیر دفاع دانمارک همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت دفاعی اوکراین، یک ابتکار جدید است که این کشور را قادر می‌سازد خودش تجهیزات نظامی بیشتری تولید کند، یادآور شد: در ماه مارس از تعدادی از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف بازدید کردم و مشخص شد که پتانسیل زیادی برای همکاری‌های آتی وجود دارد که می‌تواند تجهیزات لازم را برای اوکراین فراهم کند، تجهیزاتی که به تغییر وضعیت در میدان جنگ کمک خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که اختصاص این کمک نظامی به اوکراین، سایر کشورها را تشویق کند تا از اقدامات دانمارک در این خصوص پیروی کرده و با کمک‌های خود اوکراین را در مقابله با تهاجم روسیه یاری کنند.

به نوشته آناتولی، دانمارک در ماه مارس نیز یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به کی‌یف ارائه کرده بود.

علاوه بر این، دانمارک به تازگی و پس از اوج‌گیری حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، یک کمک ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری نیز به بازسازی زیرساخت‌های انرژی در این کشور اختصاص داده بود.

به گزارش موسسه تحقیقاتی کیل مستقر در آلمان، کپنهاگ از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون جمعاً ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حمایت نظامی به کی‌یف ارائه کرده که دانمارک را به چهارمین ارائه دهنده بزرگ کمک‌های نظامی به اوکراین تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *