بروید، تنش را بیشتر نکنید

[ad_1]

خبرگزاری فارس: «برهم صالح» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای به تظاهرات معترضان عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تلاش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد نقض توافق‌های بین‌المللی است که دولت عراق ملزم به رعایت آنها شده است.»

صالح اضافه کرد: «تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک به منافع عراق و وجهه بین‌المللی این کشور به عنوان دولتی با حق حاکمیت آسیب رساند.»

برهم صالح به معترضان: بروید، تنش را از این بیشتر نکنید

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: «نیروهای امنیتی بایت از هیئت‌های دیپلماتیک و سازمان‌های رسمی و منافع عمومی و خصوصی حمایت کنند.»

وی از تمامی معترضان خواست تا از سفارت آمریکا در بغداد و اطراف آن خارج شده و به تشدید اوضاع نپردازند.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق هم سه‌شنبه شب در صفحه توئیتر خود، هرگونه تلاش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد را «غیر قابل قبول» خواند.

برهم صالح به معترضان: بروید، تنش را از این بیشتر نکنید

به گزارش السومریه نیوز، الحلبوسی در واکنش به تجمع معترضان عراقی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد گفت که «تلاش برای حمله به سفارتخانه آمریکایی و حمله به مقر آن غیر قابل قبول است و به منافع عراق آسیب وارد می‌کند».

رئیس پارلمان عراق افزود: «این‌گونه اقدامات با عرف و قوانین بین‌المللی در تعارض است. ما از دولت می‌خواهیم که به تعهدات قانونی خود در حفاظت از مراکز دیپلماتیک پایبند باشند».

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *