بررسی عملکرد خریدهای پرسپولیس در نیم فصل اول؛ رستگاری دوباره با پیراهن قرمز

[ad_1]

از بین خریدهای کم تعداد پرسپولیس در تابستان، فقط دو نفر را می‌توان موفق دانست.

به گزارش وبسایت نود، پرسپولیس بر خلاف بیشتر مدعیان لیگ، تابستان شلوغی نداشت. در شرایطی که بیشتر مدعیان با برطرف کردن نقاط ضعف خودشان را تقویت کردند، پروسه جدایی برانکو و ورود کالدرون به پرسپولیس آنقدر طول کشید که این تیم خریدهای محدودی، در حد بازگشت ستاره‌های سابقش داشته باشد. وحید امیری، فرشاد احمدزاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به این باشگاه برگشتند و پس از شروع نقل و انتقالات، جونیور براندائو با قیمت نسبتا بالایی سرخپوش شد. آن‌ها علاوه بر این 4 بازیکن، جوان‌هایی مثل عبدی و روستایی را هم به ترکیب‌شان اضافه کردند. بجز جونیور، همه خریدهای پرسپولیس بدون نظر کالدرون بودند.

پس از گذشت نیم فصل، می‌توان گفت از همین 4 خرید مهم هم فقط دو نفر، توانستند موفق باشند و دو نفر دیگر نیم فصل ناکامی را پشت سر گذاشتند. وحید امیری و محمد حسین کنعانی‌زادگان را، می‌توان خریدهای موفق پرسپولیس دانست. امیری در هر 16 بازی نیم فصل اول پرسپولیس به میدان رفته و 15 مسابقه، در ترکیب اصلی قرار داشته است. سه گل و دو پاس گل، آمار ستاره چپ پای پرسپولیس در نیمه اول فصل محسوب می‌شود. او که در 7 بازی ابتدایی فصل پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده بود، در هفته‌های اخیر درخشیده و هر 5 تاثیرگذاری‌اش روی گل‌ها در 9 بازی اخیر بوده‌اند. بازی آخر پرسپولیس با نساجی که تیم را به صدر جدول فرستاد هم امیری، زننده تک گل بازی بود. علاوه بر این، امیری در هر 3 بازی پرسپولیس در جام حذفی هم به میدان رفته و مقابل ماشین‌سازی، گل پیروزی تیم را زد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان هم یکی از ستون‌های خط دفاع کم‌نقص پرسپولیس در این فصل است. او با وجود سیستم چرخشی کالدرون در خط دفاع، 14 بازی در لیگ و 2 بازی در جام حذفی برای پرسپولیس انجام داده و سهم بیشتری از سیدجلال و شجاع، از حضور در ترکیب اصلی دارد. او در بازی حساس با صنعت نفت، گل سه امتیازی پرسپولیس را هم زد. بر اساس آمار متریکا کعانی‌زادگان با 88.5 درصد پاس صحیح، دومین بازیکن دقیق پرسپولیس هم محسوب می‌شود و بیشتر از سایر مدافعان، به زمین حریف نفوذ می‌کند.

دو خرید دیگر پرسپولیس اما، ناکامی مطلق بوده‌اند. فرشاد احمدزاده پس از اخراج و محرومیت در بازی‌های ابتدایی فصل، سرانجام مقابل سایپا توانست اولین پاس گلش را بدهد. او حتی یک بازی لیگ برتری هم در ترکیب اصلی قرار نگرفته اما در مجموع، 10 بازی کرده و نتوانسته انتظارات کالدرون را برآورده کند. مورد بدتر از او، جونیور براندائو بود که با کارنامه صفر مطلق، ایران را ترک کرد. جونیور مجموعا 6 بازی در لیگ و حذفی برای پرسپولیس به زمین رفت و 4 بازی لیگ برتری، فرصت حضور در ترکیب اصلی را هم داشت. او یک بار حداقل شوتی داخل چارچوب حریفان هم نزد!

عبدی و روستایی، دو خرید جوان پرسپولیس هم نقش چندانی در بازی‌های این تیم نداشته‌اند. عبدی بجز صحنه گل مشهور دربی تهران، موفقیت خاصی در پرسپولیس نداشت. فقط یک بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و نتوانست کمکی به این تیم بکند. روستایی هم شرایط مشابهی داشت با این تفاوت که دقایق کمتری از عبدی، فرصت بازی پیدا کرد. عبدی مجموعا 9 بازی و روستایی، 3 بازی برای پرسپولیس به زمین رفتند. در لیست نمرات آماری سایت متریکا، عبدی و روستایی به ترتیب ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس در نیم فصل اول بوده‌اند.

با رسیدن به نیم فصل، کالدرون سرانجام می‌تواند نقش پررنگی در نقل و انتقالات پرسپولیس داشته باشد. البته فعلا خود او هم شرایط مشخصی ندارد اما لیست خریدش را به باشگاه داده و احتمالا، چند بازیکن جدید به سرخپوشان اضافه خواهند شد. بازیکنانی که بتوانند، دست او را برای انتخاب ترکیب اصلی بازتر کنند.

22330

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *