ایرلند خواستار دخالت ایران در جنگ غزه شد/ از نفوذ خود استفاده کنید

[ad_1]

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، مایکل مارتین روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: پیامی که من (به وزیر امور خارجه ایران) منتقل کردم این بود که باید از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کنیم چون اگر چنین اتفاقی بیفتد تبعات آن جدی خواهد بود. من گفتم که ایران باید از نفوذش روی بازیگران کلیدی برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها استفاده کند.

وی در همین پیوند به رایزنی‌های وزیر امور خارجه کشورمان در منطقه و تلاش او برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها اشاره کرد و افزود: اتحادیه اروپا باید از طریق کار با بازیگران کلیدی منطقه از تمام نفوذ خود برای توقف درگیری‌ها استفاده کند و مانع تشدید تنش‌ها در کل منطقه شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند خطر نشان کرد: سطح رنج مردم غزه قابل قبول نیست و به همین خاطر از نظر ما یک وقفه بشردوستانه نیاز است تا حداقلِ کمک‌ها به غزه برسد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی در پی شکست مفتحضانه در برابر نیروهای مقاومت فلسطین، اقدام به بمباران بی‌وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تا کنون ۴ هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه هفته پیش در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایرلند ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در محاصره غزه به منظور جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه نظیر غذا، آب و دارو خاطر نشان کرده بود: گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود و لازم است در اسرع وقت کریدورهای مناسب برای ارسال آب، غذا و اقلام دارویی و پزشکی به مردم غزه ایجاد شود.

وی با اشاره به کشته شدن روزانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ غیر نظامی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید فورا اقدامات تروریستی و نسل کشی علیه فلسطین را متوقف کند.

دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشورهای اروپایی امروز در چارچوب نشست ماهانه شورای وزیران در لوکزامبورگ گردهم آمده و تحولات غزه یکی از اصلی ترین محورهای این جلسه عنوان شده است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر لزوم دسترسی سریع‌تر مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

جوسپ بورل در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا به غزه، «نخستین اولویت در حال حاضر را ورود کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه» عنوان کرد و افزود: اکنون یک صف طولانی پشت مرز غزه ایجاد شده که باید وارد شود و اقلامی را که بشدت نیاز است تامین کند.

 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *