اعتراف یک مقام آمریکایی درباره حجم ارسال تسلیحات به اوکراین

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از رویترز، سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا می‌گوید از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، اوکراین بیشتر از هر ارتشی در دنیا سلاح دریافت کرده است.

سرهنگ «مارتین اودانل» سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نه تنها آمریکا بلکه جامعه بین‌المللی در مجموع حدود ۶۰۰ سلاح و تجهیزات، از تانک‌های آبرامز و تانک‌های لئوپارد گرفته تا سامانه پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار داده است‌.

انگلیس این موشک های قدرتمند را در اختیار ارتش اوکراین قرار داد

این مقام ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای اذعان کرد که این حجم از تسلیحات نظامی که اوکراین دریافت کرده، بیشتر از هر ارتشی در جهان است.

سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا در ادامه مدعی شد که اوکراین در میدان نبرد به خوبی عمل می‌کند. با این حال، هر نوع سلاح به ویژه به مهمات برای دفاع هوایی نیاز دارد تا هنگام حمله زمینی، آسمان را بر روی دشمن ببندد.

سرهنگ اودانل گفت: در هفته‌ها و ماه‌های آینده، شاهد خواهیم بود که اوکراینی‌ها چگونه از سامانه‌هایی که در اختیار آنها قرار داده شده، استفاده می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) در پاسخ به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد. با این حال، روسیه همواره از مذاکرات صلح استقبال و عدم پیوستن اوکراین به ناتو را از جمله شروط خود برای این مذاکرات عنوان کرده است. از آن زمان سیل تسلیحات نظامی غربی راهی اوکراین شده است.

 

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *