اعتراف سنگین رسانه عبری به ۴ عامل ضعف اسرائیل

[ad_1]

به اعتقاد این رسانه عبری زبان، ناکامی‌های متعدد و فعالیت‌های متعدد عملیاتی و افزایش ضرب آهنگ هشدارها نسبت به وقوع عملیات‌های ضد صهیونیستی که بیش از ۲۰۰ مورد در روز است، اسرائیل را به مرز جنون کشانده است، این در حالی است عملیات‌ها در جبهه‌های مختلفی در حال وقوع هستند.

هشدار سید حسن نصرالله درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

به اعتراف این رسانه عبری زبان، اسرائیل در بطن جنگ چند جبهه‌ای قرار گرفته است که به زعم این رسانه ارتش اسرائیل در حال مقابله با آن است، جنگی ترکیبی و در آستانه انفجار که هر آن احتمال شعله ور شدن آن در یکی از جبهه‌ها وجود داشته و حتی احتمال شعله ور شدن همزمان تمایم آنها هم وجود دارد و هر حادثه کوچکی می‌تواند آن را از کنترل خارج و به یک جنگ فراگیر مبدل سازد.

به تصور معاریو، آنچه که علیه اسرائیل رخ می‌دهد، تصادفی نبوده بلکه همگی توسط ایران تدارک و هماهنگ شده اند، و ارتش اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کند تا وارد گرداب جنگ فراگیر و همه جانبه نشود ولی این رخدادها صرفا به اسرائیل بتسگی نداشته بلکه به فرایندهای جهانی، منطقه‌ای و داخلی هم مربوط می‌شوند که در چهار محور کلی می‌توان آنها را دسته بندی کرد.

اولین عامل از نگاه این رسانه عبری زبان، عامل بین المللی است که بزعم این رسانه نزدیکی روسیه، ایران، چین و کره شمالی که از آنها با توصیف محور شرارت نام برده به یکدیگر به ایران این فرصت را داده است تا پیشرفت‌های گسترده‌ای در مسئله هسته‌ای داشته باشد و در کنار آن تحقق صلح با عربستان نیز دست ایران را برای ضربه زدن به اسرائیل بازتر کرده است.

دومین عامل از نگاه معاریو امنیتی است و به اعتقاد نویسنده تمرکز این تهدیدها از سوی فعالیت گروه‌های مقاومت است که روز به روز اقدامات ضد صهیونیستی شان گسترش پیدا کرده است، این گروه‌ها با توجه به شرایط بین المللی و نیز مشکلات داخلی که سومین عامل است، اسرائیل را در شرایط ضعف یافته و فرصت را برای تحقق اهدافشان مناسب می‌بینند.

ادعای جدید آمریکا درباره بازگشت به برجام

سومین عامل تضعیف اسرائیل و خطر ساز برای رژیم صهیونیستی از دیدگاه معاریو، عامل داخلی یهودی است که در تظاهرات گسترده و مستمر علیه تغییرات قضائی است که پایانی برای آن متصور نیست، نمود پیدا کرده و خطر ورود ارتش به این کشمکش سیاسی هم روز به روز افزایش پیدا کرده و می‌تواند امنیت اسرائیل را به طور کامل به محاق ببرد.

چهارمین عامل تضعیف کننده رژیم صهیونیستی هم فلسطینیان ساکن مناطق ۱۹۴۸ هستند که در توصیف معاریو عرب‌های اسرائیل خوانده شده و روز به روز بر حجم تسلیحات انبار شده در مناطق عرب نشین ۱۹۴۸ در النقب و الجلیل بیشتر و بیشتر می‌شود و به سطح دیوانه واری رسیده است.

این رسانه عبری زبان با اشاره به ضعیف شدن رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند، در خاورمیانه جایی برای طرف‌های ضعیف وجود ندارد، در این منطقه فقط زبان قدرت است که شنیده می‌شود و این رفتارها و اقدامات است که شرایط طرف‌ها را مشخص می‌کند و کسی کاری به گفته ها و ادعاها ندارد.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *