ارائه لایحه «قانون جلوگیری از شلیک هسته‌ای توسط هوش مصنوعی»

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر تد لیو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: تد لیو، دونالد بایر نماینده دموکرات ویرجینیا و کن باک نماینده جمهوریخواه کلرادو لایحه موسوم به «قانون جلوگیری از شلیک هسته‌ای توسط هوش مصنوعی» را ارائه کردند.

ورود فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

اسپوتنیک گزارش داد، هدف از این لایحه «جلوگیری از هر گونه تغییر در روند کنترل و فرماندهی هسته‌ای در راستای ارائه مجوز به هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری درباره شلیک هسته‌ای» اعلام شده است.

همچنین قرار است ادوارد مارکی سناتور دموکرات ایالت ماساچوست نیز لایحه مشابهی در سنا ارائه دهد.

تد لیو تاکید کرد که هدف از این لوایح آن است هوش مصنوعی هرگز اجازه پیدا نکند بجای انسان در مورد شلیک سلاح هسته‌ای تصمیم‌گیری کند.

الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت ملی آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که وزارتخانه وی قرار است تیمی برای استفاده از هوش مصنوعی به منظور دفاع از زیرساخت‌های حیاتی ایجاد کند.

این در حالی است که آوریل هینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا دوشنبه در سخنانی در اندیشکده موقوفه کارنگی برای صلح بین‌المللی گفت که جاسوس‌افزارها، دروغ‌پراکنی و سایر ابرازهای فناوری تهدید بزرگی علیه امنیت ملی آمریکا هستند.

وی افزود که هوش مصنوعی حتی از اینها بدتر است زیرا رژیم‌ها را قادر می‌سازد تا از تلاش‌هایی که برای مقابله با آنها انجام می‌شود، در امان بمانند.

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *