ادعای نشریه تایمز درباره نتانیاهو/ او برای بقای خود با تاسیسات هسته‌ای ایران کنار می آید؟

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، مکس هستینگز، مورخ بریتانیایی در تایمز نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ابتکاراتی برای احیای اقتدار خود، حداقل از نظر پایگاه سیاسی است. در میان گزینه های برجسته نتانیاهو برای طی کردن این روند، همواره موضوع حمله هوایی به ایران در صدر بوده است.

به گزارش شفقنا با این حال همه می دانند که حمله به تاسیسات هسته ای ایران اگر نه یک بحران جهانی، یک بحران منطقه ای را تسریع خواهد کرد. اما نتانیاهو بارها و بارها نشان داده است که بقای سیاسی شخصی را بالاتر از همه منافع دیگر قرار می دهد.

هستینگز می‌افزاید: این موضوع که ایران همین الان هم یک کشور هسته‌ای است اسرائیل را عصبی می‌کند. او به اظهارات اخیر «چاک فریلیچ» معاون سابق مشاور امنیت ملی اسرائیل اشاره می کند که گفته بود اقدام نظامی، دیگر گزینه ای برای حذف برنامه هسته ای ایران نیست و تهدید به انجام آن هم چیزی جز خرید زمان نیست.

این مورخ انگلیسی به نقل از یک مقام اسرائیلی که وی را آشنا به مسائل دفاعی توصیف کرد، گفت: دیگر هیچ گزینه معتبری برای از بین بردن توان هسته ای ایران وجود ندارد.

آیا اسرائیل با توجه به این واقعیت ها مجبور به زندگی با ایران هسته ای خواهد شد؟

 

هستینگز پاسخ می دهد که از نظر تئوری، هیچ دلیلی وجود ندارد که اسرائیل که خود «هسته ای» است، با ایران هم مانند هند، پاکستان، چین، روسیه و ایالات متحده در نوعی «موازنه وحشت» همزیستی نکند. از سوی دیگر ایران به لطف اتحاد خود با روسیه و چین، به خوبی با تحریم های غرب برخورد کرده است.

وی می افزاید: ایران به خشم اسرائیل و آمریکا در مورد برنامه هسته ای خود توجهی نمی کند، زیرا آنچه را که در سال 2003 برای عراق اتفاق افتاد را به یاد می آورد که از ترس تحریک حمله به ساخت سلاح هسته ای ادامه نداد.

این مورخ انگلیسی نتیجه می گیرد که ایران ممکن است به جای برداشتن گام نهایی، به استفاده از تهدید سلاح های هسته ای به عنوان ابزار چانه زنی ادامه دهد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و در برابر هرگونه تجاوز خارجی، پاسخی دندان‌شکن به متجاوزان خواهد داد.

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *