ادعای دیوید کامرون درباره تبعات تسلیم شدن در جنگ اوکراین

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر خارجه انگلیس همزمان با دومین سالگرد آغاز جنگ اوکراین ادعاهای خصمانه لندن علیه روسیه را تکرار کرد و درباره تبعات تسلیم شدن در برابر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد.

کامرون روز جمعه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: «۲ سال بعد (از آغاز جنگ اوکراین)، برخی می‌خواهند (درباره نحوه پاسخ به روسیه) تجدید نظر کنند. برخی احساس خستگی می‌کنند و ممکن است مصالحه جذاب به نظر برسد اما اینها اشتباه است.»

وی افزود: «ما باید هزینه تسلیم شدن را بشناسیم. (ولادیمیر) پوتین گفته است تا زمانی که اهداف روسیه محقق نشود، صلح برقرار نخواهد شد. او کسی نیست که به دنبال سازش باشد، بلکه یک قلدر نئو امپریالیست است که معتقد است درست رفتار می‌کند.»

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که اگر روسیه «به نوعی پیروز شود، سایر جهان نیز متضرر خواهند شد.»

او همچنین از اظهارات مقامات روس مبنی بر اینکه کشورهای غربی «به نحوی در صدد تجزیه این کشور هستند»، انتقاد کرد و مدعی شد: این یک دروغ محض است چرا که رهبران جهان سالها تلاش کردند تا با روسیه رابطه برقرار کنند.

کامرون ادامه داد: ما عمیقاً معتقدیم که روسیه امن و با ثبات و در صلح با همسایگانش به نفع ما و جهان است اما این یک فاجعه است که پوتین ترجیح می‌دهد به قرن نهم بازگردد و به جای انتخاب مسیر پیشنهادی، تجاوز را توجیه کند.»

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

این درحالی است که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یک‌هزار شهروند روس و بیش از ۸۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *