ادعای جدید رژیم صهیونیستی علیه جمهوری آذربایجان

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقدمات افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو برای نخستین بار از زمان برقراری روابط در سال ۱۹۹۲ فراهم شده است.

آخرین کمک نظامی انگلیس به اوکراین در 2022

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه از رام الله گزارش داد، «آلون اوشپیز» مدیرکل وزارت امور خارجه اسرائیل گفته است: از دیدار با معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و گفتگو در مورد افتتاح آتی سفارت این کشور در اسرائیل خوشحالم. این یک گام بزرگ در روابط رو به جلو میان دو کشور است”.

“فاریز رضایف” معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، چهارشنبه گذشته، در چارچوب اقدامات برای افتتاح سفارت این کشور در تل آویو، در یک سفر رسمی دو روزه و آشکار به اسرائیل رفت. این سفر در پی تصویب پارلمان آذربایجان و موافقت الهام علیف با این اقدامات انجام شد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، برنامه های این سفر شامل گفتگوهایی بین این مقام آذربایجانی و طرف های اسرائیلی درباره آنچه وزارت خارجه (رژیم صهیونیستی) “تهدید ایران” توصیف کرد، بوده است.

به گزارش پایگاه خبری “وای نت” اسرائیل، “مختار ممدوف” معاون وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان را به عنوان سفیر خود در اسرائیل منصوب شده است. وی تاکنون مسئولیت طرح های مرتبط با همکاری جمهوری آذربایجان و اسرائیل در زمینه های نوآوری، علمی و آموزشی را بر عهده داشته است.

تماس مخفیانه زلنسکی با یک مقام آمریکایی

اسپوتنیک در ادامه نوشت که جمهوری آذربایجان بزرگترین تامین کننده نفت اسرائیل است و روابط امنیتی عمیقی بین دو طرف وجود دارد، روابطی که اسرائیل با توجه به مرزهای گسترده جمهوری آذربایجان با ایران آن را توسعه داده است.

گفتنی است، ایرنا به نقل از روزنامه “رای الیوم” چندی پیش در گزارشی از رخنه جدید رژیم صهیونیستی در آسیای میانه و پذیرش هیات هایی از پنج کشور آسیای میانه از همسایگان ایران از جمله قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان خبر داده بود.

«مینت پرس‌نیوز» رسانه آمریکایی نیز در توئیتی نوشته بود: (جمهوری) آذربایجان در برابر دریافت سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته از اسرائیل باهدف برتری‌دادن به نیروهایش در درگیری مرزی با ارمنستان، به اسرائیل اجازه داده تا از سرزمینش به عنوان سرزمین استراتژیک برای حملات مستمر به ایران استفاده کند.

مقامات ایران بارها نسبت به هر گونه همکاری احتمالی برخی همسایگان با رژیم صهیونیستی و تهدید امنیت و منافع ملی ایران و پاسخ شدید تهران به آن هشدار داده اند./

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *