احتمال روبرو شدن اسرائیل با شدیدترین جنگ خیابانی جهان!

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، کارشناسان هشدار دادند نیروهای اسرائیل ممکن است با سخت‌ترین جنگ خیابانی از زمان جنگ جهانی دوم، در غزه و سایر مناطق متراکم روبرو شوند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اظهارات مقام‌های آمریکایی و یافته‌ها از جنگ شهری، مقایسه‌های جدی از حمله زمینی غزه با عراق را مطرح می‌کند. فلوجه در عراق را در سال ۲۰۰۴ تصور کنید؛ شدیدترین درگیری که نیروهای آمریکایی از زمان جنگ ویتنام با آن روبرو شده بودند.

این روزنامه ادامه داد: حماس شاید در مجموع ۴۰ هزار نیرو داشته باشد اما می‌تواند نیروهایی را از جمعیت جوان جذب کند و از حمایت بین المللی برخی کشورها برخوردار است. رهبری حماس سال‌ها فرصت داشته تا حتی به تنهایی برای نبرد در سراسر غزه از جمله در خیابان‌های شهر که برتری تانک‌ها و مهمات دقیق با تاکتیک‌های چریکی مهار می‌شود، آمادگی کسب کند.

سرهنگ توماس آرنولد استراتژیست ارتش ایالات متحده که مطالعاتی را در مورد عملیات شهری در خاورمیانه منتشر کرده است، گفت: شهرها، زمین بازی شیطان هستند. آنها همه چیز را بی نهایت دشوارتر می کنند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، اما غزه که به شدت یک منطقه شهرنشین متراکم است و حماس عمیقاً در آن ریشه دارد، میدان جنگ پیچیده‌ای است. دولت بایدن که نگران چالش‌های پیش رو است، افسران ارشد نظامی را برای ارائه مشاوره به اسرائیلی‌ها بر اساس تجربیات خود در عراق فرستاده است.​

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *