آمریکا مخالف استقرار آتش‌بس همه‌جانبه در غزه است

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا یکی از بزرگترین حامیان مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. وتوی قطعنامه پیشنهادی برای استقرار آتش بس فوری در غزه، ارسال تسلیحات بدون مجوز کنگره و سفر مقامات ارشد کاخ سفید و کنگره به تل آویو تنها بخشی از این امر است. 


وتوی آتش‌بس؛ دو برخورد با یک مخرج مشترک

امریکا با وتو کردن قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس فوری در غزه در برابر افکار عمومی جهان ایستاد. چنین اقدامی برای امریکا بدون هزینه نخواهد بود. دعوت برای تشکیل اضطراری شورای امنیت از موارد استثنایی بود که با دعوت شخص دبیرکل سازمان ملل متحد انجام شد تا شاید در آلام فاجعه غزه کاهشی رخ دهد.

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد واشنگتن مخالف استقرار آتش بس همه جانبه در غزه است، زیرا این امر به حمله حماس در هفتم اکتبر به اسراییل اعتبار می‌بخشد. 

گرچه کربی مواضع متضاد میان آمریکا و دیگر کشور‌های غربی درباره جنگ غزه را تکذیب کرد، اما وزرای خارجه فرانسه و انگلیس به تازگی از ضرورت استقرار یک آتش بس فوری در غزه سخن گفته اند.

 

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با رد درخواست‌ها برای آتش بس، افزود: موضوع بسیار ساده است. صلح همه جانبه در غزه به اقدام حماس اعتبار می‌بخشد. این امر باعث باقی ماندن این جنبش در قدرت می‌شود که امری غیرقابل پذیرش برای آمریکا و دوستان اسراییلی ماست. 

وی تاکید کرد: علاوه بر این، استقرار صلح همه جانبه در غزه به جنبش حماس زمان بیشتری به منظور آمادگی و برنامه ریزی به منظور حملات بیشتر به اسراییل را خواهد داد. 

کربی در پایان درباره برنامه آمریکا به منظور پایان جنگ غزه نیز گفت: ما از آتش بس‌های کوتاه تر، منطقه ای، و توقف‌های بشردوستانه به منظور آزادی اسرای اسراییلی و ورود کمک‌های انسانی به این باریکه حمایت می‌کنیم. 

این مقام کاخ سفید از باقی ماندن ۸ تبعه آمریکایی در اسارت حماس در غزه خبر داد.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *