افشای هویت جعلی ۱۹ تحلیلگر ضدایرانی در شبکه‌های اجتماعی

[ad_1]

تارنمای آمریکایی دیلی‌بیست بامداد سه‌شنبه (روز دوشنبه به وقت واشنگتن) در گزارشی پژوهشی، شبکه‌ای متشکل از ۱۹ هویت جعلی در شبکه‌های اجتماعی را شناسایی کرد که اقدام به تولید بیش از ۹۰ مقاله در نشریه‌های محافظه‌کار آمریکا با محوریت خاورمیانه و متمرکز بر ایران‌ستیزی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز، یکی از این هویت‌های جعلی «رافائل بدانی» نام دارد که خود را مشاور ژئوپلیتیک و تحلیلگر ارشد روابط بین‌الملل معرفی کرده است، اما تصاویر پروفایل خود را از وبلاگ یک بنیانگذار استارتاپ در سن‌دیگو به سرقت برده و اطلاعات تحصیلی‌اش در شبکه‌های اجتماعی جعلی است.

این هویت جعلی در بسیاری از نشریه‌ها و تارنماهای محافظه‌کار آمریکایی از جمله نیوزمکس، واشنگتن اگزماینز، ریل کلیر مارکتز، امریکن تینکر و نشنال اینترست مطالبی را با محوریت موضوعاتی نظیر “چگونه عراق خود را از شر ایران خلاص کند” و یا “چگونه امارات متحده عربی جزیره ثبات در منطقه‌ای آشفته است” منتشر می‌کند.

به نوشته دیلی‌بیست، بدانی حلقه‌ای از یک شبکه با دست‌کم ۱۹ شخصیت جعلی است در سال گذشته بیش از ۹۰ مطلب تحلیلی در ۴۶ نشریه متفاوت منتشر کرده‌اند که وجه مشترک آن‌ها ستایش امارات و تبلیغات برای اتخاذ سیاست سختگیرانه از سوی واشنگتن علیه قطر، ترکیه، ایران و گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه است.

شبکه اجتماعی توییتر روز دوشنبه پس از انتشار این مطلب اینترسپت، حساب کاربر بدانی را به همراه ۱۵ حساب کاربری جعلی دیگر را تعلیق کرد.

 


این مطلب برایم مفید است




1


نفر
این پست را پسندیده اند

[ad_2]
>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *