عدم توانایی طلا برای گران شدن/آیا قیمت طلا کاهش خواهد یافت؟


به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ طلا در هفته گذشته به بالا ترین قیمت چند ساله خود رسید که این باعث شد تا تقاضا برای طلا به شدت کاهش یافته و قیمت آن نیز کاهش یابد.

طی روز های گذشته قیمت طلا سطح ۱۸۰۰ دلار را شکست و در بالاترین قیمت هشت ساله خود قرار گرفت. اما در عرض یک روز در پنجشنبه هفته گذشته قیمت آن سقوط کرده و به زیر ۱۸۰۰ دلار رسید.

این فرایند بار دیگر دیروز و پس از باز شدن بازار جهانی تکرار شد و قیمت طلا ابتدا تا بالای ۱۸۱۰ دلار صعود کرده و سپس دوباره به زیر ۱۸۰۰ دلار بازگشت.

بازار طلا در روز های اخیر و پس از شکسته شدن سطح ۱۸۰۰ دلار دچار نوسانات زیادی شده است که دلیل اصلی آن را می توان کاهش تقاضا برای خرید طلا در قیمت های بالای ۱۸۰۰ دلار دانست. اما این تنها دلیل موجود نیست.

به نظر می رسد تمایل برای سرمایه گذاری در بازار سهام در حال افزایش می باشد که این موضوع نیز می تواند یکی دیگر از دلایل پایین آمدن و نواسانات در قیمت طلا باشد.

با وجود مطالب گفته شده کارشناسان هنوز پیش بینی می کنند که قیمت طلا فعلا کاهش نخواهد یافت و روندی صعودی را خواهد پیمود اما نوسانات در بازار می تواند این افزایش قیمت ها را تا حدی به تعویق بیاندازد.


این مطلب برایم مفید است




۷


نفر
این پست را پسندیده اند


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۹۶۴۰۴۶

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *