بررسی بهترین تیم نیم‌فصل دوم/ مالکانه‌تر از یحیی، قلدر مثل امیر


تراکتور که در اواخر حضور دنیزلی کم‌کم داشت باز هم برای یک سال دیگر با جام قهرمانی و حتی سهمیه آسیایی خداحافظی می‌کرد با ساکت الهامی توانست خود را به جمع مدعیان آن هم نه در یک جام که در دو جام برگرداند.

به گزارش وب‌سایت نود، استفاده از تولیدات داخلی مربی‌گری به جای گزینه‌های خارجی تا این‌جای کار که نتایج دلچسبی نداشته است. نتایج آسیایی نمایندگان ایران و همچنین عملکرد سرخابی‌ها و کیفیت آنها نشان داده که فعلا جای خالی سرمربی‌های خارجی‌شان به شدت احساس می‌شود. در میان این تغییر و تحولات شاید فقط یک تیم را بتوان نام برد که فعلا برنده این جایگزینی‌ها بوده است. تیمی که مربی خارجی پرآوازه‌اش جایش را به یک مربی داخلی نه ‌چندان نام‌آشنا داد و همین نام‌آشنا بودن باعث شد تا اوج‌گرفتن آنها کاملا بی‌سروصدا و بدون تبلیغات انجام شود.

تراکتور که در اواخر حضور دنیزلی کم‌کم داشت باز هم برای یک سال دیگر با جام قهرمانی و حتی سهمیه آسیایی خداحافظی می‌کرد با ساکت الهامی توانست خود را به جمع مدعیان آن هم نه در یک جام که در دو جام برگرداند. بازیکنان تراکتور که هر کدام با سروصدای زیاد به تبریز آمده و در زمان دنیزلی به غیر از اشتباه و نقطه ضعف چیزی برای ارائه نداشتند با بازگشت به پست‌های تخصصی‌شان گویا وزنه‌ای سنگین از پاهایشان باز شد و با بازگشت به روزهای خوبشان، تراکتور را هم به شرایط خوب بازگرداندند. نگاهی به آمار تراکتور در هفت هفته‌ای که ساکت الهامی روی نیمکت این تیم نشست نشان می‌دهد که آنها از تیم‌هایی که در زمینه‌های مختلف مدعی بودند عملکردی بهتر یا کمی پایین‌تر داشته است.

وقتی بحث فوتبال مالکانه و تیکی‌تاکا مطرح می‌شود نام شهرخودروی یحیی به میان می‌آید. این در حالی است که تراکتور در این ۷ هفته میانگینی بهتر از تیم یحیی ثبت کرده است. آنها با ۶۰ درصد مالکیت توپ بالاتر از تیم ۵۸٫۵ درصدی گل‌محمدی در نیم‌فصل اول قرار می‌گیرند. تیکی تاکای آنها اما برخلاف تیم یحیی به چشم نیامده است. 

خط آتش خطرناک استقلال رکوردهای هجومی را در نیم فصل اول جابجا کرد. تعداد شوت‌های بازیکنان این تیم به سمت دروازه رکوردی شگفت‌انگیز بود. آنها با ۱۴٫۷ شوت با اختلاف بهترین آمار را در لیگ برتر را داشتند. تیم دوم تراکتور است و این تیم در هفت هفته اخیر با حدود بیش از یازده شوت در هر بازی به اختلاف کمی با شاگردان استراما رسیده است. البته شوت‌های بازیکنان تراکتور از دقت شوت بالاتری نسبت به استقلالی‌ها برخوردار بوده و از این حیث کیفیت بهتری داشته است. 

بازیکنان بلند قد و فیزیکی قلعه‌نویی هم در فاکتور موفقیت در نبردها رکورددار هستند. کی‌روش به عنوان یکی از فیزیکی‌ترین بازیکنان لیگ با حضورش در ترکیب سپاهان این درصد را یک تنه بالا برده و به عدد ۵۴ درصد رسانده است. تراکتور با بازیکنان فانتزی و دریبل‌زنش اما ۵۲٫۵ درصد موفقیت در نبردها در هفت بازی اخیر داشته تا شاگردان ساکت الهامی تعقیب‌کننده جدی زردپوشان در این آیتم هم باشند.

نتایج، آمار و کیفیت تراکتور در هفت هفته اخیر یکی از معدود اتفاقات خوبی است که با حضور یک مربی داخلی به جای مربی خارجی افتاده و تبریزی‌ها فعلا که از این تعویض راضی هستند. 

۳۰۳۸۸
 


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید ۰۹۱۲۴۹۶۴۰۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *