اعتراف سنگین «سنتکام» درباره حملات به پایگاه‌هایش در سوریه


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که ۲۳ سرباز آمریکایی در سوریه طی دو حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در ماه مارس دچار آسیبهای مغزی شده‌اند.

واکنش ترکیه، عربستان، امارات و قطر به درگیری‌های سودان

پنتاگون پیش‌تر اعلام کرده بود علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله به پایگاههایش در سوریه، ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که ۶ نفر از آنان دچار آسیب مغزی شده‌اند، اما حالا بر اساس خبری که روز جمعه منتشر شد تعداد سربازان آمریکایی که دچار آسیب مغزی شده‌اند به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

پنتاگون تخمین زده است که هشت شبه نظامی وابسته به جمهوری اسلامی نیز در جریان حملات هوایی تلافی‌جویانه آمریکا علیه دو تأسیسات مرتبط با ایران در سوریه کشته شدند.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: «ما ۱۱ مورد دیگر از آسیب خفیف تروماتیک مغزی را از حملات ۲۳ و ۲۴ مارس در شرق سوریه شناسایی کرده‌ایم و تیم‌های پزشکی ما به ارزیابی این آسیب‌ها ادامه می‌دهند.»

خبر مهم درباره جان‌باختگان حادثه هشتم مهر زاهدان

رویترز نوشته است: «این اولین بار نیست که نیروهای آمریکایی در منطقه به آسیب مغزی ناشی از حملات مبتلا می‌شوند. در سال ۲۰۲۰ هم بیش از ۱۰۰ سرباز آمریکایی با آسیب های مغزی ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاهی در عراق، تشخیص داده شدند.»

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *