پیشنهاد علم‌الهدی برای حل بحران افغانستان باتأسی به تجربه جمهوری اسلامی


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت : تنها راه برون‌رفت افغانستان از بحران‌های کنونی به عنوان یک نسخه نجات‌بخش، تأسی به تجربه جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امامین این انقلاب در پرتو وحدت ‎آفرینی است.

علم الهدی در دیدار جمعی از نمایندگان مردم و علمای افغانستان با تأکید بر ضرورت ایجاد اتحاد و انسجام در جمعیت نیروهای متدین و نخبگان دینی افغانستان گفت: تنها راه برون‌رفت افغانستان از بحران‌های کنونی به عنوان یک نسخه نجات‌بخش، تأسی به تجربه جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امامین این انقلاب در پرتو وحدت ‎آفرینی است.

او افزود: این وحدت همان عاملی است که دشمن از محقق شدن آن وحشت دارد و در سال‎های اخیر در قالب تشکل فاطمیون به‌عنوان نمونه بارز و کاملی از اتحاد مجاهدان افغانستانی ثمرات و برکاتی داشته که نتایج آن فراتر از ملت افغانستان و مردم ایران، در سطح امت اسلامی و محور مقاومت زمینه بروز و ظهور یافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: در سایه این انسجام، برادران افغانستانی می‌توانند هم در حوزه مسائل و مشکلات کشور خود نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند و هم در منطقه و کشورهای اسلامی بتوانند به یاری برادران و خواهران مظلوم و ستمدیده خود بیایند.

 

علم الهدی در دیدار جمعی از نمایندگان مردم و علمای افغانستان

 

در ادامه این مراسم،  وحیدی به نمایندگی از علمای افغانستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد تا زمینه‌های ارتباطی دو ملت ایران و افغانستان از لوث وجود مستکبران عالم پاک شود اما واقعه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی نشان داد که نظام سلطه همچنان از وحدت دو امت در هراس است و با به کارگرفتن ایادی و مزدوران خود تلاش دارد تا از یکسو حرم مطهر رضوی به‌عنوان قبله‌گاه قلوب عاشقان اهل بیت (ع) و پایتخت معنوی جهان اسلام و از سوی دیگر سفارت جمهوری اسلامی به‌عنوان نماد این نظام مقدس در کشور افغانستان را موردهجمه و جسارت قرار دهد.

او ادامه داد: تهیه و انتشار گسترده کلیپ‌های ساختگی از سوء رفتار با اتباع افغانستانی مقیم ایران و به همین ترتیب، رفتار ناشایست افغانستانی‌ها با برادران ایرانی خود یک توطئه بزرگ و سازمان یافته است که هرگز زیرساخت حقیقی ندارد.

این عالم افغانستانی تصریح کرد: کشور ما در قرن اخیر همواره باتلاق ابرقدرت‌ها بوده و همیشه کشورهایی که داعیه سروری بر عالم را داشته‌اند، طعم تلخ شکست و مذلت را با ورود به افغانستان تجربه کرده‌اند. با این حال و اگرچه ماحصل این جنگ‌های مستمر و متوالی، تحمیل خسارات شدید بر ملت مظلوم افغانستان بوده اما انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به‌مثابه انفجار نور، کشور ما را نیز بهره‌مند کرد و آحاد مردم ما به تأسی از راه گرامی و پرافتخار امام خمینی (ره)، رویکرد انقلابی و استکبارستیزانه را در پیش گرفتند.

یکی از حضار در ابتدای این جلسه با اشاره به سخنان اخیر احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد اظهار داشت: ماحصل رصد ما از فضای مجازی نشان می‌دهد که نه‌فقط اتباع افغانستانی مقیم ایران بلکه همه مهاجران در کشورهای اروپایی، آمریکا و کشورهای آسیایی نظیر هند و استرالیا در جریان اخبار مربوط به سخنرانی شما در امام جمعه مشهد قرار گرفته بودند و آن چه در خطبه‌ها مطرح شد، موجی از امید را در دل مؤمنان ایجاد کرد و زمینه‌ساز خنثی‌سازی چند دهه ایران‎هراسی در کشور افغانستان شد.

او افزود: حضور این جمع در دفتر شما اولاً به خاطر قدردانی است و دوماً برای تجدیدبیعت ما به نمایندگی از همه برادران و خواهران افغانستانی مقیم ایران و خصوصاً اتباع ساکن در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی که تحت لوای ولایت خود را برادر و خواهر دینی مردم شریف ایران می‌دانند.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *