واکسن مقابله با اومیکرون در کشور تولید شد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم مشهد با بیان اینکه نیازی به واردات واکسن کرونا نیست و تولید واکسن‌های ایرانی در واحدهای نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستووک و سیناژن نیازمان را تامین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برکت به تازگی واکسن مقابله با ویروس اومیکرون را تولید کرده که در مسیر پیشگیری بسیار کارگشا بوده و نمونه آن را در کشور دیگری نداشتیم که شرکتی ویژه یک سویه خاص تولید واکسن داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در حال حاضر نه تنها توانایی تامین و تولید واکسن را در کشور داریم بلکه در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون واکسن در کشور موجود است و بخشی از آن در کشور توزیع و بخشی دیگر ذخیره شده است و نه تنها هیچ کمبودی در این خصوص نبوده، بلکه نیازی هم به واردات نیست، ضمن اینکه ۵ میلیون دوز آماده اهدا به دیگر کشورها بوده که یکی از آنها ونزوئلا با ۳۰۰ هزار دوز بوده است.

نابرای در واکسیناسیون، دلیل به پایان نرسیدن کروناست

عین‌اللهی با بیان اینکه کشورمان آمادگی اهدا واکسن به کشورهای آفریقایی را دارد، افزود: یکی از نکاتی که موجب شده است که همه‌گیری بیماری کرونا در جهان به پایان نرسد، نابرابری در واکسیناسیون است به گونه‌ای که برخی از کشورها از جمله ایران  از پوشش مناسبی در این زمینه برخوردارند اما در برخی کشورهای آفریقایی ۶ درصد جمعیتشان واکسینه شدند و این امر موجب تغییر سویه ویروس می‌شود و امیدواریم که با اهدا واکسن‌ها بتوانیم در مسیر رفع این بیماری در دنیا گام برداریم.

 وی با بیان اینکه شرکت داروسازی ثامن از شرکت‌های پیشرفته نه تنها درکشور بلکه در دنیاست و تمام سیستم‌های آن علمی و منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: تولیدات این شرکت در حوزه محلول‌های دیالیز صفاقی به طور مستقیم به دست بیماران می رسد که این امر خدمت بسیار بزرگی به بیماران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرده‌اند و وظیفه خود می‌دانیم تا در مسیر خودکفایی کشور که گام‌های بلندی هم برداشته شده حمایت لازم را داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از یک دهه قبل، مطالعه بر روی تولید فاکتور هشت نوترکیب انسانی توسط گروهی از پژوهشگران برجسته دانشگاهی آغاز گردید. پس از چند سال تحقیق در آبان ماه ۱۳۸۷ شرکت سامان داروی هشتم با مأموریت تولید API تأسیس و پروژه فوق را تحت پوشش خود قرار داد و با سرمایه گذاری مناسب، ابتدا در مرکز رشد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران این طرح از مرحله آزمایشگاهی به تولید نیمه صنعتی رسید که پس از طی آزمایشات مطالعه بالینی و اخذ پروانه در پایان سال ۱۳۹۴، فاکتور هشت نو ترکیب انسانی با نام تجاری سافاکتو وارد بازار گردید و در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت. به موازات اقدامات فوق از سال ۱۳۸۹ عملیات ساخت سایت تولید صنعتی در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی در شهر مشهد آغاز شد. این مجموعه در پایان سال ۱۳۹۵ آماده بهره برداری گردیده و امکان تولید محصولات متنوع بیوتکنولوژی را داراست.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *