هشدار جدی نسبت به افزایش تعداد کودکان مبتلا به کرونا

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد کودکان بستری در بیمارستان‌های فارس به دلیل کرونا، این موضوع در کنار افزایش تعداد کل موارد بستری این بیماری را نگران کننده دانست.

مهرداد شریفی چهارشنبه ۲۹ تیر در بازدید از بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) شیراز و کسب اطلاع از روند ارائه خدمات به بیماران و وضعیت پرسنل، به خبرنگاران گفت: هم اینک ۳۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

شریفی با بیان اینکه ۳۰ بیمار با وضعیت وخیم جسمی در بخش‌های آی سی یو بستری هستند، گفت: از کل بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس ۶۷ نفر کودک هستند.

شریفی خاطرنشان کرد: داده‌های علمی و آمارها نشان می‌دهد که در زیرسویه جدید اُمیکرون، موارد ابتلای کودکان به کرونا و بستری شدن آنان در بیمارستان، افزایش قابل توجهی داشته است.

این مقام مسئول نسبت به تداوم روند صعودی مراجعان با علایم بالینی بیماری کووید ۱۹ به مراکز درمان سرپایی کروناویروس و بیمارستان ها هشدار داد و گفت: عزم همگانی برای رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل دُزهای واکسن، موجب کاهش موارد بستری این بیماری و دستیابی به سیر نزولی ابتلا به این بیماری در استان می شود.

به گزارش ایسنا، شریفی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراژ نیز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند، این موضوع را هشداری جدی دانست.

شریفی ضمن تاکید بر اهمیت تکمیل چرخه واکسیناسیون در گروه‌های سنی کودکان و بزرگسالان گفت: تا توجه به سرایت پذیری بسیار بالای زیرسویه جدید کرونا در کودکان، باید تکمیل واکسیناسیون در بزرگسالان و انجام واکسیناسیون در کودکان را جدی گرفته و به همه شهروندان توصیه کنیم.

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *