مرگ تدریجی سیاسی طالبان از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی/ به مرز شرقی ما ناخنک زده/ مماشات ما در مقابل مردم افغانستان است


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به وضعیت داخلی افغانستان، گفت: جامعه جهانی طالبان را به رسمیت نشناخته است صراحتا هم اعلام کرده اند که به رسمیت نمی شناسند و همین مسئله مرگ تدریجی سیاسی طالبان است.

 نماینده زاهدان، با بیان اینکه همه درها به روی طالبان بسته است، گفت: طالبان هیچ ساختاری برای خودش ترسیم نکرده است؛ افغانستان دو مجلس دارد که هر دوی آنها منحل شده است تمامی ارکان قانونی منحل شده است و همه چیز تبدیل به کانون قدرت در ارگ کابل و دیگری در قندهار شده است.

وی ادامه داد: طالبان نمی توانند با این روش بر کشوری سی و چند میلیون نفری که مردمانش در هوش و ذکاوت جایگاه بالایی دارند و از نظر معادن قویترین کشور دنیاست حکومت کنند. ناامنی ها و حضور برخی از جریانات تکفیری در افغانستان باعث نگرانی خود مردم آنجا شده است در برخی موارد هم می بینیم ناخنک هایی به مرزهای شرقی ما زده می شود .

نماینده مردم زاهدان در مجلس در مورد سکوت جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحرکات مرزی طالبان گفت: ما سکوت نکردیم اخیرا از مرزها بازدیدی داشتیم و جداً نگرانیم. مماشات ما در مقابل مردم افغانستان است و در مقابل طالبان نیست.

وی افزود: اخیرا هم ارتش مانور قدرتمندی در مرزهای شرقی داشت و طالبان هم اعلام کرد که ما منظوری نداشتیم. قرار بود هیاتی از جمهوری اسلامی ایران با طالبان در کابل مذاکره کنند که آیا از اتفاقاتی که در مرزها می‌افتد مطلع‌اند، یا خودشان را به آن راه می زنند.

وی گفت: حرکت های شیطنت آمیزی که در مرزها می شود یا از ناحیه خود طالبان است یا تکفیری ها؛ ولی مسبب اصلی خود طالبان است.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *