لاوروف گفت‌وگوی صلح با اوکراین را بی‌معنی دانست


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سابقه مذاکرات صلح مسکو با کی یف گفت: در شرایط کنونی مذاکره هیچ معنایی ندارد.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه شب گفت: دور اول مذاکرات با اوکراین ثابت کرد که کی یف هیچ تمایلی برای گفتگو به طور جدی ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: آنها به سادگی و هرگز نمی توانند چیزی را بیان کنند که مستحق توجه افراد جدی باشد، ما قبلا آن را متوجه شده ایم.

لاوروف همچنین خاطر نشان کرد که مذاکرات بین روسیه و اوکراین تا حد زیادی در اواسط آوریل متوقف شد.

دیپلمات ارشد روسیه در تشریح عملیات روسیه هم گفت که اهداف نظامی مسکو در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست. او افزود که عرضه تسلیحات غربی محاسبات کرملین را تغییر داده است.

به دنبال متوقف شدن مذاکرات میان روسیه و اوکراین، دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت، تشویق اوکراین برای آغاز مذاکرات صلح معنادار با روسیه بهترین کمک غرب به کی‌یف است.

پولیانسکی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم بهترین حمایتی که کشورهای غربی از جمله آمریکا می‌توانند از اوکراین انجام دهند، تشویق رهبران کی‌یف به آغاز مذاکرات صلح‌آمیز معنی‌دار و جدی با روسیه در مورد شرایط آتش بس است.

روسیه بارها از غرب به دلیل ارسال میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین انتقاد کرده و تاکید داشته است که این اقدام موجب افزایش تنش‌ها شده و تنها درگیری را طولانی می‌کند.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *