دستور رئیسی درباره نظارت دقیق‌تر بر اتباع افغانستان


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شهریار و قدس با تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع)، گفت: تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم جزو سیره و سلوک امام علی(ع) بوده است و امیدواریم این سفر که در روز تعطیل و شهادت مولی الموحدین علی(ع) انجام می‌شود، منشأ تصمیمات خوبی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم این منطقه باشد.

رئیس جمهوری گفت: در جریان این سفر مواردی از مشکلات مردم شهرستان‌های غرب استان تهران مطرح شد که تبعات این مشکلات ایجاب می‌کند اقدامات سریع برای برطرف کردن آنها انجام شود.

طرحی درباره نحوه مهاجرت و اسکان در شهرستان‌های غرب استان تهران تدوین شود

آیت الله رئیسی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های غرب استان تهران، گفت: ضرورت دارد طرحی درباره نحوه مهاجرت و اسکان در شهرستان‌های غرب استان تهران تدوین شود تا مهاجرت همراه با ضابطه و مقررات باشد.

رئیس جمهوری ایجاد فرمانداری ویژه را از ضرورت‌های این منطقه دانست و گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و پس از بررسی کارشناسی می‌تواند در جلسه هیأت دولت مطرح شود؛ آنچنان که طرح استان شدن غرب و شرق استان تهران موضوعی قابل بررسی است.

درباره تامین ودیعه مسکن برای دهک‌های پایین جامعه تصمیم‌گیری‌ می‌شود

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مشکل تامین ودیعه مسکن برای خانواده‌های دهک‌های پایین جامعه، یادآور شد: این موضوع در دولت بررسی شده و اوایل هفته آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس جمهوری در ادامه به نیاز مناطق غربی استان تهران به مترو و حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: شرکت مشترک شهرداری‌ها می‌تواند در این خصوص فعال شود و بی‌تردید دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

آیت الله رئیسی بر ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام تأکید کرد و افزود: در راستای تصمیم دولت برای کلنگ نزدن طرح‌های جدید، در این سفر نیز مقرر شد مشکلات مجموعه بزرگ لبنیاتی و همچنین مجموعه پرورش قارچ در این منطقه برطرف شود تا به بهره‌برداری برسند.

معتادان متجاهر جمع آوری شوند

رئیس جمهوری با اشاره به بازدید از مرکز بازپروری اخوان، اظهار داشت: معتاد متجاهر مزاحم مردم است و ناامنی ایجاد می‌کند، لذا باید آنها را جمع‌آوری و شخصیت روحی و روانی آنها را بازسازی کرد و مرکز اخوان مجموعه خوبی است که می‌تواند در ارتقای امنیت و سالم‌سازی فضای جامعه بسیار مفید باشد.

آیت‌الله رئیسی همچنین درباره واقع شدن واحدهای مسکونی محمدآباد شهر قدس در حریم رودخانه، تصریح کرد: تعیین حریم برای رودخانه و دریا یک موضوع کارشناسی و قانونی است و لازم است مشکل مردم محمدآباد پیگیری تا تکلیف مردم مشخص شود.

رئیس جمهوری تأکید کرد: باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا این مشکل را در سطح شهرستان و نیز در سطح کشور بررسی کند و با تصمیم‌گیری مناسب، دغدغه و نگرانی مردم را برطرف کند.

رئیسی همچنین به موضوع جمعیت و تاکید دولت برای توزیع امکانات براساس آن اشاره کرد و گفت: سرشماری پیش‌تر هر پنج سال یکبار انجام می‌شد، اما آن را به ۱۰ سال یکبار افزایش دادند که به نظر می‌رسد سرشماری پنج سال یکبار منطقی‌تر است، لذا ضرورت دارد ابعاد مختلف این موضوع در جلسات کارشناسی بررسی و تصمیم‌گیری شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت سامان دادن به وضع اتباع خارجی تأکید کرد و گفت: همه مشخصات و وضع تردد اتباع خارجی در مناطق مختلف کشور، باید کاملاً قاعده‌مند باشد و ضمن احترام به خواهران و برادران افغانستانی حاضر در کشورمان که امروز با مردم ایران پیوند خورده‌اند، لازم است نظارت‌ها نیز با دقت صورت گیرد.

رئیس جمهوری گره‌گشایی از مشکلات مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: تأکید می‌کنم سفرهای استانی بدون تشریفات بوده و صرفاً جنبه کاری داشته باشد و در آن برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی شود.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *