خبر نتانیاهو از احتمال جدا شدن یک عضو دیگر پارلمان اسرائیل


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو گفته که احتمال بسیاری وجود دارد که یک عضو دیگر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) جدایی خود را از ائتلاف طی هفته جاری اعلام کند.

روزنامه یسرائیل هیوم گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون اسرائیل در گفتگو با افراد نزدیک به خود این سخنان را اعلام کرده است.

بعد از جدا شدن عیدیت سیلمان، عضو کنست از حزب یمینا، ائتلاف دولتی مورد حمایت ۶۰ عضو کنست شده است و در صورت جدا شدن یک عضو دیگر کنست، ائتلاف از حمایت اقلیت در کنست برخوردار خواهد بود.

در همین حال، بتسلئیل سموتریچ، رئیس فراکسیون دینی صهیونیسم هفته گذشته عنوان داشت که احتمال می‌رود در هفته آتی بیانیه‌ای صادر شود که ائتلاف را دچار تزلزل می‌کند و آنها توازن کنونی در کنست را از دست خواهند داد.

اپوزیسیون به ویژه حزب لیکود فشارهای بسیاری را بر اعضای کنست از دو حزب راستگرا در ائتلاف یعنی “یمینا” و “تیکفا حداشا” جهت جدا شدن از ائتلاف اعمال می‌کند تا سرنگونی دولت به ریاست نفتالی بنت تسریع شود.

روز گذشته، ایلیت شاکید، وزیر داخلی اسرائیل از حزب یمینا در مراسمی که یهودیان شرقی بعد از پایان عید پاک برگزار می‌کنند، حضور یافت. شاکید در مراسمی که یائیر کاتس، رئیس کمیته کارکنان در صنایع هوایی برگزار کرده بود، حضور یافت که این مراسم محل حضور و تجمع حزب لیکود به حساب می‌آید. استقبال گرمی از شاکید در این مراسم به عمل آمد؛ به این امید که وی برای جدایی از ائتلاف ترغیب شود.

نتانیاهو در خصوص مشارکت شاکید در این مراسم که محل حضور و جمع شدن اعضای لیکود است، گفت: در عید امسال، نشانه‌های امیدی وجود دارد. من در خیابان‌ها راه می‌روم و افرادی آکنده از امید به همراه لبخندی را می‌بینم. طی سال اخیر آنها چنین لبخندی نداشتند. جمعی در اطراف ما حضور می‌یابد و شعار “برگرد” (به ریاست دولت) را سر می‌دهند. این امر من را در قبال آینده آکنده از امید می‌کند. ما باز می‌گردیم.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *