جامعه ما از سختی هایی رنج می برد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: اگر قوه قضائیه در یک نظامی از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد سایر نهادها هم لاجرم به چنین صفتی متصف می شوند و این نقش بی بدیلی است که هم رضایتمندی مردم را در پی دارد و هم الهی بودن نظام را تضمین می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در تجدید میثاق مسوولان قضایی کشور با آرمان های امام خمینی(ره)، با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش، گفت: عدالت در مقام تکوین به معنای قسط، نظم و دارای هدف بودن و در مقام تشریع و عمل به معنای خروج از ظلم است.

یادگار امام تأکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی وقتی می تواند خودش را الهی بداند که هم عادل و هم دارای هدف باشد و به سوی آن هدف حرکت کند؛ غایتی را برای خودش در نظر بگیرد و رفتار و عمل خودش را برای رسیدن به آن غایت تنظیم کند و هر آنچه در این مسیر انجام می دهد و هر حکمی که در این مسیر صادر می کند به نحو عادلانه و غیر ظالمانه باشد.

وی افزود: در پیگیری بحث عدالت، چه با تعریف ارسطو که وضع شیء در محل است، چه تعریف هایی که برابر انصاف گرفته اند و چه تعریف های دیگری که در این حوزه احیانا مطرح شده، مهمترین نهادی که جلوه گاه این مسأله برای نظام الهی ما است، قوه قضائیه است.

سید حسن خمینی : جامعه ما از سختی هایی رنج می برد/ همه امیدوارند دوره حاضر مدیریت اژه ای در قوه قضائیه ، دوره ممتاز و بسیار خوبی باشد

 

سید حسن خمینی اظهار داشت: اگر قوه قضائیه در یک نظامی از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد سایر نهادها هم لاجرم به چنین صفتی متصف می شوند و این نقش بی بدیلی است که هم رضایتمندی مردم را در پی دارد و هم الهی بودن نظام را تضمین می کند.

 

وی گفت: بحمدالله دوره جدید با مدیریت برادر بزرگوارمان آقای اژه ای با تجارب ۴۰ ساله همراه است. رئیس این نهاد برآمده از متن همین مجموعه است و تجربه لازم و شناخت کافی را دارد و از سابقه و مدیریت بسیار ممتازی بهره مند است. به همین جهت همه امیدوارند دوره حاضر مدیریت در قوه قضائیه دوره ممتاز و بسیار خوبی باشد.

یادگار امام ادامه داد: امیدواریم آنچه خدای سبحان می پسندد نظام ما را به صفت الهی بودن نزدیک می کند بر زبان، قلم و حکم دوستان جاری باشد و ان شاء الله خداوند این نظام برآمده از خون شهدا و به تعبیری برآمده از الله اکبرها و نظامی که تاریخ پر فراز و فرود اسلام ما را به او رسانده و امروز ثمره مجاهدت های یک تاریخ و یک افتخار بزرگ برای همه ما است، از گزند دشمنی ها مصون بماند.

وی یادآور شد: همه می دانیم دشمنی ها هست و آنچه می تواند دشمنی ها را از بین ببرد توکل به خدا، نصرت به خدا و استفاده از علم و دانش، مدیریت بالا و تمام توان مندرج در بدنه نظام مدیریتی جمهوری اسلامی است.

سید حسن خمینی تأکید کرد: ان شاء الله توحید کلمه و «همه با هم» بودن منشأ اثر و مطمع نظر شود و با فرماندهی رهبری معظم انقلاب بتوانیم کاری انجام بدهیم که مرضی رضای خدای سبحان و جامعه ما است که از سختی هایی رنج می برد.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *