بیش از 23 هزار نظامی اوکراینی را آموزش دادیم


به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جوزف هیلبرت» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن از سال 2015 تا 2022، بیش از 23 هزار نیروی مسلح اوکراینی را تحت آموزش قرار داده است.

وی که در یک کنفرانس خبری این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت: «از سال 2015، پنتاگون 126 میلیون دلار برای آموزش پرسنل ارتش اوکراین سرمایه گذاری کرده است».

وی ادامه داد که آمریکا هم اکنون در حال آموزش گروه 50 نفره دوم ارتش اوکراین برای استفاده و کاربرد خمپاره اندازها، رادارها و خودروهای زرهی است که آمریکا به کی‌یف داده است.

بر اساس اعلام مقام‌های آمریکایی، دوره‌های آموزشی در مکان‌هایی خارج از اوکراین انجام می‌شود.

یک مقام ارشد پنتاگون نیز گفته که بیش از 90 درصد از خمپاره اندازهایی که قرار بود به اوکراین تحویل داده شود به همراه مهماتشان به این کشور تحویل داده شده‌اند.

وی همچنین افزود: «پیشروی نیروهای روسیه در منطقه عملیات مشترک در شمال اوکراین همچنان آهسته است».

این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با انتقاد از عرضه تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داد که خودروهای ناتو که با تسلیحات به اوکراین می‌آیند، هدف قانونی نیروهای مسلح مسکو در نظر گرفته می شوند.

وزیر دفاع روسیه در یک ویدئوکنفرانس تصریح کرد که ارتش روسیه بعنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه خود به همراه یگان‌های لوهانسک و دونتسک در حال گسترش کنترل بر قلمروهای دونتسک و لوهانسک است.

وزیر دفاع روسیه با انتقاد از عرضه تسلیحات غرب به اوکراین گفت: ایالات متحده و همپیمانان ناتو این کشور همچنان به پمپاژ تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهند. هرگونه انتقال تسلیحات ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) ک به قلمرو این کشور (اوکراین) وارد شود، بعنوان هدف قانونی نیروهای مسلح روسیه برای تخریب در نظرگرفته می‌شوند».

شویگو با قدردانی از نیروهای مسلح روسیه ادامه داد که این نیروها در جریان عملیات ویژه، «شجاعت زیادی از خود نشان دادند و وظایف نظامی روزانه خود را با احترام و با صداقت انجام دادند و ایمنی جمعیت دونباس را تضمین کردند و به انجام تمامی وظایفی که فرمانده کل قوا (ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه) به آن‌ها محول کرده است، ادامه می‌دهند.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *