آمریکا می‌خواهد جنگ اوکراین طولانی شود


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، او به خبرگزاری ریانووستی گفت که آمریکا به دنبال این است که جنگ اوکراین تا حد ممکن برای مسکو و کی‌یف هزینه‌ساز شود و از این رو دست به «پلیدترین شیوه‌ها» از جمله اعزام افراد مسلح برای تشکیل سازمان‌های سری زده است.

این مقام اطلاعاتی روسیه همچنین گفت که آمریکا همزمان تلاش می‌کند تا شرایط اوکراین بدتر از این نشود تا بحران به سمت غرب اروپا سرایت نکند، با این حال ارسال بیشتر سلاح به اوکراین موجب صلح نمی‌شود. به گفته وی استراتژیست‌های آمریکایی به دنبال این هستند که اوکراین را برای روسیه به افغانستان دیگری در خلال جنگ با شوروی تبدیل کنند.

در این راستا وزارت دفاع آمریکا شب گذشته از تحویل ۱۰۰ پهپاد انتحاری از نوع  «سوئیچ بلید ۶۰۰» به اوکراین خبر داد و اعلام کرد که کمک‌های تسلیحاتی بیشتری در راه اوکراین است.

 «سرگئی ناریشکین» در ادامه تأکید کرد که آمریکا هرگز موفق به عملی کردن این استراتژی و به دام انداختن روسیه در اوکراین نخواهد شد؛ مسکو موفق به چند قطبی شدن فضای روابط بین‌الملل شده و از این واقعیت در تقابل با دشمنانش در آینده استفاده خواهد کرد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) در پی اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در مرز روسیه، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها و توقف درگیری‌ها در اوکراین انجام ندادند بلکه با ارسال تجهیزات و سلاح و اعمال فشار به روسیه، بیشتر به این ناآرامی‌ها دامن زده‌اند.

روسیه: آمریکا می‌خواهد جنگ اوکراین طولانی شود

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *