جوانان شهدا را نمی‌شناسند اما هنرپیشه‌های خارجی را می‌شناسند!


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سردار محمد پاکپور در یادواره شهدای زرهی استان اصفهان با درود بر شهدا اظهار داشت: بنا به گفته برخی از سرداران جنگ یک گنج بود و برای به دست آوردن این گنج‌های درونی باید تلاش کرد و جهاد تبیین را امروزه سرلوحه خود قرار دارد.

وی ادامه داد: در دیداری که با شهید ابومهدی المهندس داشتم نکاتی را در مورد فیلم‌های آرشیوی حزب بعث عراق بازگو کرد که جلسات آنها قبل از جنگ تحمیلی برگزار و صدام شنونده بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در اواخر سال ۵۸ تصمیم در مرکزیت بعث عراق برای جنگ گرفته می‌شود و بخش اعظمی از خاک ایران را اشغال کردند و اگر خلأ در تبیین دوران دفاع مقدس ایجاد شود تحریم و وارونه جلوه دادن هم ممکن می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید پیوسته این گنج را بشکافیم و موضوعات را برای مردم تبیین کنیم در حالی که چنین چیزی رخ نداده است، در یک برنامه تلویزیونی نشان داده شد که به جوانان عکس‌های شهدای به نام را نشان می‌دهد و نمی‌شناسند اما هنرپیشه‌های خارجی را سریع می‌شناسند.

سستی در معرفی دفاع مقدس

سردار پاکپور با بیان اینکه این امر نشان از ضعف عملکردی مسئولان مربوطه است، گفت: نسل‌های بعدی و جدید باید توسط ما توجیه شوند اما مقداری سستی کردیم و دوران دفاع مقدس را به خوبی معرفی نکردیم.

وی شهید اصغر لاوی را جز شخصیت‌های تأثیرگذار دانست و گفت: ابعاد مختلف زندگی این شهید قابلیت کتاب و فیلم دارد اما برخی از دولتمردان در سنوات گذشته به این موضوعات نپرداختند و حتی نسبت به بیلبوردها گله می‌کردند.

مقابله با جنگ با حداقل تجهیزات

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: تا فرصت داریم و زنده هستیم باید این شهدا را به جوانان معرفی کرد و بسیاری از فیلم‌ها عمیق نیستند و باید توجه زیادی به آنها شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جوانان نمی‌دانند که با پیروزی انقلاب جنگ و از اسفند سال ۵۷ درگیری‌ها آغاز شد و پیرامون ما بسیاری از قومیت‌ها را در مقابل ما تحریک کرده بودند و در آن زمان سپاه نوپا بود.

هدفی مانند امام حسین (ره)

سردار پاکپور با بیان اینکه حین درگیری در کردستان، خلق عرب و سیستان و بلوچستان، جنگ بر ما تحمیل شد، تصریح کرد: باید برای جوانان روشن شود که چگونه با تجهیزات و آمادگی حداقلی که داشتیم با اشاره امام (ره) برای مقابله به میدان می‌آمدند و در اصفهان حدود ۲۳ هزار شهید را تشییع کرد.

وی افزود: جوانان ما با هدفی به میدان آمدند که امام حسین (ره) برای زنده‌نگه‌داشتن اسلام شهید شد و معتقد بودند که حفظ نظام از هر واجبی واجب‌تر است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: اولین وظیفه مسئولان در قبال شهدا این است که اعتماد مردم نسبت به نظام کم نشود و روز به روز بیشتر شود و مشکلات مردم را حل کنیم.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *