2 هزار تومان ریزش در بازار دلار + نمودار


به گزارش اقتصادنیوز اسکناس آمریکایی در هفته ای که گذشت، نزدیک به 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با از دست دادن کانال های 23 و 22 هزار تومانی، در محدوده 21 هزار و 700 تومانی به کار خود پایان داد. اسکناس آمریکایی حتی روز چهارشنبه وارد کانال 20 هزار تومانی شد، ولی با اهرم، برخی اخبار سیاسی منفی درباره مذاکرات هسته ای توانست بخشی از ارزش خود را احیا کند و روز پنج شنبه در مسیر افزایشی قرار بگیرد. به باور فعالان، بازار بیش از اندازه تحت تاثیر مذاکرات هسته ای وین قرار گرفته است و هر گونه اخبار مثبت و منفی می تواند جهت قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین شرایطی، معامله گران با تجربه چندان فعالیتی در بازار ندارند،‌ ولی نوسان گیران سعی می کنند از تغییرات قیمتی به سود خود استفاده کنند.

هفته گذشته اوضاع در بازار به کام فروشندگان بود و آن ها توانستند یکی از سنگین ترین ریزش ها را به قیمت دلار تحمیل می کنند. دلار یک بار در اواخر دی ماه 99 و یک بار در اوایل مرداد 99 چنین ریزشی را تجربه کرده بود.

دلار در قعر جدول بازدهی

دلار در 5 روز کاری هفته گذشته نزدیک به  8 درصد از ارزش خود را از دست داد و در قعر جدول بازدهی قرار گرفت. پس از دلار، گرم طلای 18 عیار افت قابل توجهی را تجربه کرد و حدود 5 درصد افت قیمت را به ثبت رساند. طلای 18 عیار توان ثبت افت های سنگین تری را نیز داشت ولی افزایش طلا در بازارهای جهانی موجب شد که کف قیمتی در بازار داخلی بالاتر بیاید. سکه امامی در هفته ای که گذشت افت 4 درصدی را تجربه کرد و سهم بازار سهام نزدیک به 3 درصد کاهش برای شاخص کل بازار بود.

برخی معامله گران اعتقاد دارند با توجه به افت سنگین دلار در هفته گذشته، باید انتظار کاهش حجم فروش ها در هفته جاری را داشت. از نگاه آن ها در صورتی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد، دلار با سرعت بیشتری نسبت به سایر بازارها رشد خواهد کرد. سکه تا حدی در هفته گذشته در برابر افت قیمت مقاومت کرد و نصف دلار کاهش یافت. سکه بازان به افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی خوشبین هستند.

 

خرید لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *