چالش قمری ناسا؛ یخ را بشکنید!


ایسنا: “چالش قمری یخ را بشکنید”(Break the Ice Lunar Challenge) ناسا جدیدترین چالش صدساله (Centennial Challenge) جایزه دار این آژانس فضایی است که برای توسعه فناوری‌های جدیدی که می تواند از حضور پایدار انسان در ماه تا پایان این دهه پشتیبانی کند، طراحی شده است.

به نقل از ناسا، ناسا مشتاق است تا در این برنامه(که زیر نظر برنامه “آرتمیس” ناسا انجام خواهد شد) قبل از ارسال اولین زن و مرد به سطح ماه در سال ۲۰۲۴ و ایجاد حضور پایدار انسان در آنجا تا پایان این دهه، همه چیز را در مورد وجود آب در ماه بداند. چالش‌های صد ساله، مسابقه‌های انگیزشی فضایی ناسا همراه با اهدای جایزه است.

چالش قمری ناسا؛ یخ را بشکنید!

ناسا تاکنون چندین ابزار فناوری مرتبط با با برداشت و انتقال مقدار زیادی از منابع در ماه که می‌تواند در آینده ساخته شود را نام برده است که می‌توان به سخت افزارهایی که می‌توانند در سرمای شدید و تاریکی دائمی تا تقریباً دائمی سطح ماه کار کنند، اشاره کرد یا سیستم‌های رباتیکی که می‌توان از آنها برای حفاری در ماه استفاده کرد. البته این سیستم‌ها باید به قدری در برابر محیط‌های سخت در مناطق تحت سایه دائمی قطب جنوب ماه(جایی که یخ مشاهده شده است) و محل مورد نظر فرود برای مأموریت‌های سرنشین دار آرتمیس است، مقاوم باشند که صدمه نبینند.

چالش مذکور یک چالش صد ساله ناسا است که توسط “مرکز پرواز فضایی مارشال” ناسا در هانتسویل، آلاباما و “مرکز فضایی کندی” ناسا در فلوریدا مدیریت می‌شود. چالش‌های صد ساله بخشی از برنامه جوایز و چالش‌های “سازمان ماموریت فناوری فضایی ناسا”(Space Technology Mission Directorate) است. ناسا همچنین برای مدیریت فرایند شرکت در این چالش و حمایت از شرکت‌کنندگان با شرکت “Ensemble Consultancy” قرارداد بسته است.

طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *