مکمل‌ غذایی | انتخاب مکمل غذایی مناسب و فواید استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای نوتراکس


مکمل‌ تغذیه‌ای که به آن مکمل غذایی نیز گفته می‌شود، فرآورده‌ای خوراکی است که به منظور تکمیل رژیم غذایی استفاده می‌شود. مکمل‌های تغذیه‌ای حاوی مواد دارای ارزش غذایی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهان دارویی، پروتئین‌ها، فیبر، اسیدهای چرب یا اسیدهای آمینه و آنزیم ها هستند. این مواد گاهی در رژیم غذایی معمول افراد فراموش شده یا به مقدار کافی دریافت نمی‌شوند. مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند به تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن در زمان فقر غذایی یا بیماری کمک کرده و این نقص را جبران کند. مکمل‌ غذایی به شکل قرص، کپسول، پودر و مایعات نوشیدنی تولید و مصرف می‌شود. همچنین این دسته از مکمل‌ها هیچ‌گاه به صورت تزریقی استفاده نمی‌شوند.

مکمل‌ غذایی

مکمل‌ غذایی

نکات مهم در انتخاب مکمل‌ غذایی

انتخاب مکمل غذایی مناسب و نحوه‌ی مصرف آن نقش پر رنگی در مهم‌ترین سرمایه‌ی زندگی ما، یعنی سلامتی ایفا می‌کند.

افراد در مراحل مختلف زندگی به ویتامین‌ها و مواد معدنی متفاوتی نیاز دارند. بنابراین هنگام انتخاب مکمل‌های غذایی، سن عاملی تعیین کننده محسوب می‌شود. محدودیت سنی در مصرف مکمل‌های غذایی، روی بسته بندی محصول درج شده است.

برخی از مکمل‌ها تنها برای یک جنسیت خاص تولید می‌شوند. به عنوان مثال مکمل تغذیه‌ای پریمنتا نوتراکس، جهت ایجاد تعادل هورمونی در بانوان طراحی شده و مناسب آقایان نیست.

مکمل‌های غذایی برای اهداف متنوعی تولید می‌شوند، از طرفی نیازهای بدنی اشخاص با یکدیگر متفاوت است. به این ترتیب پیش از خرید و مصرف مکمل غذایی باید موارد مصرف محصول را با دقت مطالعه کرد.

موارد منع مصرف، تداخلات دارویی، عوارض جانبی و ترکیبات محصول از جمله دیگر نکات حائز اهمیتی است که به انتخاب مکمل غذایی متناسب با نیاز هر فرد کمک می‌کند.

نوتراکس، سرمایه‌ای برای سلامتی

مکمل‌های غذایی نوتراکس، برندی تازه متولد شده از شرکت داروسازی پارس حیان است که در آذر ماه ۹۹ روانه‌ی بازار شد.

شرکت دارو سازی پارس حیان به عنوان یکی از رهبران خاورمیانه در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. این شرکت که از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را شروع کرده است، با تولید مکمل‌های غذایی نوتراکس، قدم بزرگی درجهت ارتقاء وضعیت سلامت جامعه برداشته است.

فواید استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای نوتراکس

یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف کنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای در داخل کشور، قیمت بالای محصولات وارداتی و عدم دسترسی مناسب به آن‌ها است. در این راستا نوتراکس با هدف پاسخگویی به نیازهای روزافزون مصرف کنندگانی که دیدی حرفه‌ای و علمی‌تر نسبت به محصولات دارویی و مکمل‌ها دارند، طراحی و تولید شده است.

ردوکسا: مکمل لاغری طبیعی حاوی عصاره گیاه گارسینیا منگوستانا و اسفرانتوس ایندیکوس(ترکیب این دو عصاره با نام Meratrim ثبت شده است).

پریمنتا: مکمل تغذیه‌ای طبیعی برگرفته از شش گیاه پنج انگشت، خار مریم، نخل اره‌ای، قاشقک، تمشک قرمز و یام وحشی است که به تنظیم هورمون‌ها در بانوان کمک می‌کند.

کیوتن سلنیوم: مکمل تغذیه‌ای تقویت کننده سیستم ایمنی است که با دارا بودن مقادیر قابل توجه‌ای از سلنیوم و کیوتن به همراه ویتامین‌های E وC، زینک و بتاکاروتن از بدن در مقابل اثر مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

کوبالین: مکمل تغذیه‌ای که با دارا بودن مقدار قابل توجه‌ای ویتامین B12 در تأمین سلامت عمومی بدن و تولید گلبول‌های قرمز نقش بسزایی دارد.

کوئرس پلاس: فرآورده تغذیه‌ای و طبیعی ضد آلرژی که دارای اثرات قابل توجه آنتی هیستامینی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

اینفلامید: مکمل تغذیه‌ای طبیعی برای کاهش درد و التهاب مفاصل که حاوی عصاره گیاه زردچوبه، کندر و آنزیم Bromelain (گرفته شده از ساقه گیاه آناناس) است.

مکمل‌ غذایی

محصولات نوتراکس

اگرچه زمان زیادی از حضور محصولات نوتراکس در بازار نمی‌گذرد اما در طی این مدت، ترکیبات منحصر بفرد و قیمت مناسب مکمل‌های غذایی نوتراکس، آن را به رقیبی بی‌بدیل در مقایسه با برندهای خارجی موجود در کشور، تبدیل کرده است. محصولات نوتراکس به عنوان برندی معتبر تحت پوشش شرکت داروسازی پارس حیان، در داروخانه‌ها و سایت‌های دارای مجوز عرضه می‌شوند.

با افزایش آگاهی در مورد مکمل‌های غذایی و انتخاب محصول مناسب، می‌توانیم علاوه بر مراقبت از سلامت جسمانی، رژیم غذایی خود را بهبود ببخشیم. برای کسب آگاهی بیشتر در مورد مکمل‌های غذایی و نقش آن‌ها در بهبود کیفیت زندگی روزانه، به وب سایت نوتراکس مراجعه کنید.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *