مجوزی برای گرانی شوینده‌ها صادر نشده است


ایسنا: دبیر ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست، اعلام کرد که بعد از مرداد ماه تولید کنندگان مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکردند و برای بررسی این موضوع فردا سه شنبه جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

عباس قبادی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، در مورد افزایش قمیت مواد شوینده اظهار کرد: تولیدکنندگان مواد شوینده در مرداد ماه امسال برای افزایش ۷۰ درصدی قیمت تولیدات خود درخواست داده بودند که سازمان حمایت در آن مقطع با افزایش ۴۰ درصدی قیمت تولیدات این بخش موافقت کرد. در مقطع فعلی نیز دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و براین اساس تولیدکنندگان مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت ندارند.

وی افزود: مقرر شده فردا سه شنبه جلسه ای با حضور اعضای انجمن مواد شوینده تشکیل شود و موضوع در آنجا مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ بنابراین فعلا هیچ گونه مجوز افزایش قیمتی در سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به تولید کنندگان موادشوینده داده نشده است.

افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست

وی در مورد افزایش قیمت نان نیز گفت: بحث افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست و اگر بحثی در این باره در رسانه ها مطرح می شود مسائل کارشناسی است و این به منزله افزایش قیمت نان نیست. قیمت نان همچنان در اختیار استانداری ها است و هرگونه اظهار نظری در مورد افزایش قیمت نان اظهار نظر فردی و فاقد وجاهت قانونی است.

به گفته این مقام مسئول در جلسه امروز مسائل مربوط به تنظیم بازار شب عید و تامین مواد پروتئینی، مواد بهداشتی، شیرینی و شکلات مطرح شد. همچنین با تقاضای وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تغییر قیمت تخم مرغ موافقت شد تا بتوانیم تولید پایدار و عرضه پایدار داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به رصد و پایش ۱۰۰ قلم کالای اساسی، ضروری و مورد نیاز مردم گفت: در سه هفته اخیر تقریبا در مورد این کالا شرایط متعادلی در بازار حکمفرما بوده و نوسانات بازار به حداقل رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید که مرجع رسمی تصمیمات بازار کشور علاوه بر هیات وزیران، ستاد تنظیم بازار و در موارد خاص سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و به طور کلی سازمان حمایت به عنوان مرجع رسمی قیمت گذاری در کشور است.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار تاکید شد که ابزارهای حکومت برای تنظیم بازار باید در خدمت تنظیم بازار قرار گیرند، تصریح کرد: افزایش قیمت در کالاهایی که از خدمات حاکمیت برخوردارند و مشمول ارز ۴۲۰۰ می شوند و یارانه از دولت دریافت می کنند، بدون اجازه سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ممنوع است و در صورت افزایش قیمت این کالاها بدون مجوز با برخورد تعزیراتی مواجه می‌شوند.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *