رییسی آمریکا را پشت اتاق مذاکره نگه داشته تا شروط ایران را بپذیرد!


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ایران، آمریکا را پشت در مذاکره نگه داشته است تا شروط ما را بپذیرد، گفت: از مجموع گفته های تیم های شرکت کننده در مذاکرات وین برداشت می شود که اعضای 1+4 در تلاش برای احیای برجام هستند.

حمیدرضا ترقی درباره رویکرد جامعه نسبت به مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: براساس نظرسنجی های انجام شده، کمتر از 40 درصد مردم مذاکرات برجام را در بهبود وضعیت کشور موثر می دانند . اکثریت اعتقاد دارند که حل مشکلات کشور ارتباطی به برجام ندارد و باید از توانمندی و ظرفیت های داخل استفاده کنیم. از سویی میزان بی اعتمادی مردم کشورمان به آمریکا به بیش از75 درصد رسیده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان، ادامه داد: رویکرد جامعه نسبت به مذاکرات نشان دهنده پشتوانه مردمی تیم مذاکره کننده است، زیرا خواسته و مطالبه مردم از تیم مذاکره کننده، بی اعتمادی به آمریکا و غرب است. جامعه هم معتقد است که نباید مشکلات کشور را به برجام و مذاکرات گره زد و از مذاکره نباید توقع حل عمده مشکلات کشور را داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره رویکرد جریان های سیاسی نسبت به مذاکرات بیان کرد: نیروهای انقلاب معتقدند تیم مذاکره کننده باید متخصص و توانمند باشد و از مشاوره های تخصصی بهره ببرد، از موضع قدرت برخورد کند و ابتکار عمل را به دست گیرد و هدف مذاکرات هم رفع تحریم ها باشد. در مقابل جریان اصلاح طلب که سرنوشت کشور را به مذاکرات گره زده بود، امروز می گوید که نظام باید از تعارض با آمریکا دست بردارد و در مذاکره امتیاز بدهد تا مشکلات کشور حل شود.

رییسی آمریکا را پشت اتاق مذاکره نگه داشته تا شروط ایران را بپذیرد!

ترقی در ادامه با اشاره به کسب تجربیات دولت از مذاکرات پیشین و استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب، اظهار کرد: دولت برای مذاکره شروطی قائل شده است و توانسته است ابتکار عمل را به دست گیرد و وقت و چارچوب مذاکره را تعیین کرده و آمریکا را پشت اتاق مذاکره نگه داشته تا مجبور شود شروط ایران را بپذیرد. دولت از اقتدار و عزت کاملا خوبی برخوردار است و تیم مذاکره کننده هم افراد متخصصی هستند و مشاورانی در حوزه های اقتصادی، حقوقی و سیاسی در مذاکرات حضور دارند و تمام روند احیای برجام را با دقت دنبال می کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره روند دور اول مذاکرات با تیم جدید، تصریح کرد: ایران اصرار دارد آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم ها را لغو کند و تعهد دهد، نه رئیس جمهور فعلی و نه روسای جمهور بعدی نباید برجام را زیر پا بگذارند. بعضی رسانه های خارجی با توجه به رویکرد دولت بایدن، افزایش تحریم ها در ماه های گذشته و فشار لابی صهیونیست ها، امیدی به احیای برجام ندارند. با این حال طرف اروپایی معتقد است که اگر برجام احیا نشود، دیگر قادر به کنترل برنامه هسته ای ایران نیستند، بنابراین آنها معتقدند که باید شروط ایران پذیرفته شود و توافق صورت گیرد تا دغدغه آنها از بین برود.

وی در پایان گفت: براساس گفته علی باقری مسئول تیم مذاکره کننده، مذاکره دور اول موفقیت آمیز بوده و طرف مقابل پذیرفته است که درباره نحوه رفع تحریم ها مذاکرات انجام شود و وارد سایر موضوعات نشوند. روسیه هم اعلام کرده است که آمریکا حاضر به رفع تحریم هاست. از مجموع گفته های تیم های شرکت کننده در مذاکرات وین برداشت می شود که اعضای 1+4 در تلاش برای احیای برجام هستند.

خرید لایک

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *