جزئیات جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام شد


به گزارش اقتصادنیوز ، قاسم احمدی لاشکی ، اظهار داشت: نیروی انسانی مورد نیاز به دو طریق جذب می‌شوند. نخست از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که دوره یکساله دانشگاه فرهنگیان را طی کنند و سپس تعهد خدمت چهار ساله بوده که از طریق کنکور سراسری گرفته می‌شود که در سه سال اخیر بیش از 200 هزار نفر استخدامی جذب کردیم.

بنا به گزارش تسنیم، وی افزود: اغلب این نیروها مربوط به سال 1399 بوده که 27 هزار و 300 نفر از طریق ماده 28، بالغ بر 80 هزار نفر اجرای قانون الحاق تبصره 10 ماده 17 و حدود 20 هزار نفر دوره چهار ساله که با توجه به رشد جمعیت تا سال 1403 ممکن است موانعی را داشته باشیم که امیدواریم با تدابیر در حوزه منابع نیروی انسانی مشکلات را به حداقل برسانیم و مهم‌ترین بحث در اجرای سند تحول بنیادین که معلم است مشکلی ایجاد نشود.

احمدی افزود: مجلس در حال بررسی این لایحه در خارج از نوبت در کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده تا در صحن علنی مجلس بررسی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در زمینه رتبه‌بندی معلمان گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان آماده شده است. قانونگذار در ماده 63 برنامه ششم توسعه اعلام کرد هرچه زودتر دولت آماده کند. وزارت آموزش و پرورش در اسفند 99 نهایی و تقدیم مجلس کرد و امیدواریم مجلس آن را نهایی و جهت ابلاغ اعلام کند.

وی افزود: بنا داریم در سالجاری این لایحه را عملیاتی و اجرایی کنیم. در حوزه اداری هم نکاتی مطرح شد تا مشمول این حوزه شود. ما منتظریم مجلس آخرین اصلاحیه را به ما اعلام کند.

خرید لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *