بازداشت منتقد پوتین در فرودگاه مسکو+ جزئیات


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان روسیه الکسی ناوالنی شخصیت معارض این کشور را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند.

بنابر گزارش الجزیره، بازداشت ناوالنی در فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در مسکو پس از بازگشت از آلمان صورت گرفت و به همسر او اجازه داده شد تا فرودگاه را ترک کند. بنا بر اعلام رسانه ها، مسئولان روسیه مسیر حرکت هواپیمای حامل الکسی ناوالنی را تغییر دادند و به محض ورود به فرودگاه او را بازداشت کردند.

ناوالنی پیش از بازداشت گفته بود: از بازگشت خود خوشحالم و نمی‌فهمم که چرا مسئولان حریم هوایی مسکو را با تغییر مسیر پرواز من به خطر انداختند.

ساعاتی پیش خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که پلیس کشور روسیه امروز (یک شنبه) متحدان «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت این کشور، را بازداشت کرده است.

طبق گزارش این خبرگزاری، این افراد درحالی در فرودگاه روسیه بازداشت شدند که در انتظار بازگشت  الکساندر ناوالنی بودند.

ناوالنی علیرغم مطلع شدن از این بازداشت به سمت مسکو حرکت کرد و به کشور خود بازگشت.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، «لوبوف سوبل» یکی از منتقدان کرملین، دیده می‌شود که از سوی پلیس بازداشت شده و به ترمینال این فرودگاه منتقل می‌شود.

شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *