ایکس‌باکس سری S به صورت رسمی معرفی شد

[ad_1]

برترین‌ها: ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S)، دومین کنسول نسل نهمی مایکروسافت، رسما تأیید شد. «کوچک‌ترین ایکس‌باکس تمام دوران‌ها» قرار است با قیمت ۲۹۹ دلار از راه برسد. رونمایی از ایکس‌باکس سری اس، مطمئنا برای یک رویداد آنلاین برنامه‌ریزی شده بود؛ یک رویداد که مایکروسافت برنامه داشت در آن از قیمت و زمان عرضه‌ی دو کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس صحبت کند. 

ایکس‌باکس سری اس به صورت رسمی معرفی شد

با این حال، خبرگزاری Thurrot امروز صبح اطلاعات و ظاهر کنسول ایکس‌باکس سری اس را به شکلی غیر رسمی منتشر کرد و در ادامه‌ی آن، خبرگزاری ویندوز سنترال از جزییات عرضه و قیمت هر دو کنسول نسل بعد مایکروسافت نوشت.

چند ساعتی بیشتر طول نکشید تا حساب کاربری رسمی ایکس‌باکس در توییتر، رسما وجود ایکس‌باکس سری اس و قیمت ۳۰۰ دلاری آن را تایید کرد.

ایکس‌باکس سری اس به صورت رسمی معرفی شد

تصویری که مایکروسافت به‌همراه توییت خود منتشر کرده است و به‌عنوان تصویر اصلی این مقاله می‌توانید مشاهده‌اش کنید، به ما امکان می‌دهد به‌شکلی دقیق‌تر ظاهر کنسول ایکس‌باکس سری S را مشاهده کنیم. این تصویر به‌وضوح نشان می‌دهد با کنسولی نسبتا باریک طرف هستیم؛ همچنین خبری از دیسک درایو در ایکس‌باکس سری اس نخواهد بود. درحال‌حاضر تمامی اطلاعاتی که به‌صورت رسمی از ایکس‌باکس سری اس اعلام شده شامل این موارد است و مایکروسافت می‌گوید «به‌زودی» جزئیاتی بیشتر درباره‌ی کنسول دردسترس رسانه‌ها قرار می‌دهد.

بررسی تصویر نشان می‌دهد ایکس‌باکس سری اس به‌نوعی به ایکس‌باکس وان اس شبیه است؛ درواقع ارتباط بین ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس وان ایکس، به ایکس‌باکس سری اس و ایکس‌باکس وان اس نسبت داده می‌شود. در تصویری که مایکروسافت منتشر کرده، ایکس‌باکس سری اس به‌صورت عمودی روی زمین قرار داده شده؛ بااین‌حال لوگوی ایکس‌باکس روی کنسول نشان می‌دهد که احتمالا حالت افقی، حالت اصلی دستگاه است.

ایکس‌باکس سری اس به صورت رسمی معرفی شد

ویدئویی که در فضای مجازی فاش شده است نشان می‌دهد ایکس‌باکس سری اس بسیار باریک‌تر از ایکس‌باکس سری ایکس است و همین موضوع باعث می‌شود سری اس ساده‌تر در زیر تلویزیون جای بگیرد. همان‌طور که رسانه‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند، در بخش بالایی ایکس‌باکس سری اس دریچه‌ی هوا به‌فرم دایره دیده می‌شود که قطعا روی جریان یافتن هوا در بخش درونی کنسول تأثیر محسوسی می‌گذارد.

مایکروسافت در توییت خود اضافه کرده بود که به‌زودی رسما از این کنسول و جزییات آن رونمایی می‌کند. با این حال، بعد از تاییدیه‌ی رسمی مایکروسافت، ویدیوی نهایی معرفی ایکس‌باکس سری اس هم به بیرون درز کرد. شب گذشته، مایکروسافت خودش ویدیو را در شبکه‌های مختلف خود منتشر و ضمن اعلام قیمت و تاریخ عرضه‌ی کنسول، به صورت رسمی از ایکس‌باکس سری اس رونمایی کرد.

کنسول ایکس‌باکس سری اس در روز ۱۰ نوامبر سال جاری (۲۰ آبان) با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.


تعدادی از قابلیت‌های این کنسول، از این قرار هستند:

۶۰ درصد کوچکتر از ایکس‌باکس سری ایکس
کنسول کاملا دیجیتال (بدون دیسک درایو)
پشتیبانی از وضوح تصویر ۱۴۴۰ p و سرعت اجرا تا ۱۲۰ فریم در ثانیه
پشتیبانی از ری تریسینگ
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی اس‌اس‌دی
توانایی پخش و استریم ویدیو با کیفیت ۴ K

ایکس‌باکس سری اس به صورت رسمی معرفی شد

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که خبرگزاری ویندوز سنترال، قبل از انتشار رسمی این اطلاعات از سوی مایکروسافت، عینا همین قیمت، تاریخ عرضه و دیگر جزئیات کنسول ایکس‌باکس سری اس را اعلام کرده بود؛ طوری که احتمالا باید به جزییات و قیمت ارایه شده از سوی این خبرگزاری برای ایکس‌باکس سری ایکس هم اعتماد کنیم. طبق گفته‌ی آن‌ها، ایکس‌باکس سری ایکس همزمان با سری اس و با قیمت ۵۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

خبرگزاری ویندوز سنترال هم‌چنین اضافه کرده بود که مایکروسافت برنامه دارد تا ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس را به صورت قسطی هم بفروشد. سری ایکس و سری اس به همراه اشتراک سرویس ایکس‌باکس گیم پس و ایکس‌باکس لایو گلد، به صورت قراردادی با قسط ماهیانه‌ی به ترتیب ۳۵ و ۲۵ دلار به فروش خواهد رسید.

ویدیوی معرفی کنسول را ببینید:

ایکس‌باکس سری اس به صورت رسمی معرفی شد

ایکس‌باکس سری اس با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود

نکته‌ی مهم دیگر به قیمت کنسول برمی‌گردد و همان‌طور که انتظار می‌رفت به علت سخت‌افزار ضعیف‌تر این محصول نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود و طبق اطلاعات فاش شده، تنها ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که برای محصولی با ویژگی‌های نسل بعد (با رزولوشن پایین‌تر) می‌تواند قیمتی عالی محسوب شود.

ایکس‌باکس سری اس به صورت رسمی معرفی شد

داشتن برچسب قیمت ۲۹۹ دلاری، ایکس‌باکس سری ایکس را به کنسولی مقرون‌به‌صرفه در بین کنسول‌های نسل بعد تبدیل می‌کند و قطعا باعث می‌شود میزان استقبال از آن به‌شدت بالا باشد. البته شرایط بازار ایران به گونه‌ای است که به ما اجازه‌ی استفاده از واژه‌ی مقرون‌به‌صرفه را نمی‌دهد. همین کنسول ۲۹۹ دلاری را قطعا اکثر گیمر‌های ایرانی تهیه نخواهند کرد. با همه‌ی این‌ها ایکس‌باکس سری ایکس در بازار‌های جهانی کنسولی بسیار خوش‌قیمت به‌حساب می‌آید.

لحظاتی پس از انتشار عکس توسط برد سمز، تعدادی دیگر از خبرنگاران و کارشناسان صنعت بازی نیز به صحبت در این زمینه پرداختند؛ از دنیل احمد که طرح کنسول را تأیید کرد، ولی قیمت آن‌را همچنان به‌طور ۱۰۰٪ رسمی نمی‌داند، تا فردی با نام مستعار WalkingCat که ویدیویی از کنسول و مقایسه‌ی ابعاد آن با ایکس‌باکس سری ایکس منتشر کرد.

در هفته‌های گذشته نیز نشانه‌ها و مدارک متعددی مبنی بر قطعی بودن وجود این نسخه از نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت در اینترنت منتشر شده که از میان آن‌ها می‌توان به اشاره به نام ایکس‌باکس سری اس در آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز، بروشور‌های تبلیغاتی سرویس ایکس‌باکس گیم پس، جعبه‌ی کنترلر‌های جدید ایکس‌باکس و همچنین ارائه‌ی مشخصات کامل سخت‌افزاری این دستگاه توسط اینسایدر‌ها و منابع مطلع اشاره کرد.

 

 

منبع: فارنت و دیجیاتو

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *