از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۵)


برترین ها: بعضی‌ها هم در انتخاب یک «رمان» خوب و امتحان پس داده مشکل دارند، در این جا چند رمانِ محبوب و مطمئن را گذاشتیم تا با خیال راحت بخرید و بخوانید.

جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

«جنگ و صلح» که نخستین بار در سال ۱۸۶۷ وارد بازار نشر شد، یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبیات روسی و از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات جهان به شمار می‌رود.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۵)

داستان در دوره جنگ بین روسیه تزاری و فرانسه، به رهبری ناپلئون بناپارت، می‌گذرد و رویدادهایی، چون حمله ناپلئون به روسیه، عقب‌نشینی ارتش روسیه، آتش‌سوزی مسکو و سرانجام شکست لشکر ناپلئون به تفصیل روایت می‌شوند. در کتاب «جنگ و صلح» هیچ قهرمانی وجود ندارد. تولستوی داستان گروهی از مردم جامعه را تعریف می‌کند.


صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

کتاب «صد سال تنهایی» در سال ۱۹۶۷ میلادی انتشار یافت. مارکز، در سال ۱۹۸۲ جایزۀ نوبل را به‌خاطر نوشتن «صدسال تنهایی» از آن خود کرد، به عقیدۀ بسیاری، مبدع و پایه‌گذار سبک «رئالیسم جادویی» در ادبیات است.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۵)

کتاب «صدسال تنهایی»، زندگی شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا را نشان می‌دهد. مارکز در این کتاب «صد سال تنهایی» وضعیت جغرافیایی و آداب و رسوم بومیان سرخپوست آمریکای لاتین را به خوبی تصویر کرده است.


جین ایر اثر شارلوت برونته

رمان عاشقانه «جین ایر» سال ۱۸۴۷ در انگلستان منتشر شد. داستان رمان زندگی دختری به همین نام از کودکی تا بزرگسالی را روایت می‌کند. 

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۵)

رمان خلاقانه و ماندگار «جین ایر» با قهرمان زنی سخت کوش و تسلیم ناپذیر، عاشقانه‌ای است که همچنان، تأثیر زیادی بر مخاطبین دنیای ادبیات دارد.


طاعون اثر آلبر کامو 

«طاعون»، داستان شیوع یک بیماری مهلک را در اوران، شهری بزرگ در الجزایر، روایت می‌کند. «طاعون»، یک اثر کلاسیک هستی گرایانه است.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۵)

کامو در «طاعون» پرده‌های جدیدی از عظمت روحی بشر را کنار می‌زند تا نشان دهد انسان همچنان توان آن را دارد که با مسئولیت پذیری و نوعدوستی، به زندگی عبث خود ارزش و معنا بخشد.  


کلیدر اثر محمود دولت آبادی

«کلیدر» نخستین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. کلیدر نام کوه و روستایی در خراسان است و سرنوشت یک خانواده روستایی کرد است که در روستای اطراف سبزوار زندگی می‌کند.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۵)

داستان در برهه‌ای پرتلاطم از رویداد‌های سیاسی و پس از پایان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. رمان «کلیدر» بسیار واقع‌گرایانه است. هر سطر داستان آنقدر ملموس است که انگار پیش چشم خواننده اتفاق می‌افتد.  

اینجا محل تبلیغ شماست! همین حالا با ما تماس بگیرید. تبلیغ در هزاران صفحه وب خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *