کشف شواهدی از وجود کرونا در آمریکا پیش از اعلام اولین مورد ابتلا در چین


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، تجزیه و تحلیل جدید از نمونه خون ۲۴ هزار آمریکایی که در اوایل سال گذشته گرفته شده است، آخرین و بزرگترین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد ویروس کرونا در دسامبر سال ۲۰۱۹ در آمریکا ظاهر شده است، هفته‌ها قبل از اینکه اولین مورد ابتلا به این ویروس در این کشور اعلام شد.

تجزیه و تحلیل قطعی نیست و برخی از متخصصان همچنان تردید دارند، اما مقامات بهداشت فدرال به طور فزاینده‌ای اطلاعات جدول زمانی را پذیرفتند که در آن تعداد کمی از عفونت‌های کووید-۱۹ در آمریکا نشان داده شده که ممکن است قبل از اینکه جهان از یک ویروس جدید خطرناک در چین مطلع شود، رخ داده باشد. 

ناتالی تورنبورگ از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تاکید کرد این مطالعات کاملا با شواهد سازگار است.

تورنبورگ، محقق اصلی تیم ایمنی شناسی ویروس تنفسی CDC گفت: اینجا احتمالا موارد بسیار نادر و پراکنده زودتر از آنچه ما از آن آگاه بودیم وجود داشت، اما این موارد گسترده نبود و تا اواخر فوریه گسترش نیافته بود.

او افزود چنین نتایجی بر نیاز کشور‌ها برای همکاری و شناسایی ویروس‌های نوظهور در اسرع وقت و همکاری تاکید می‌کند.

ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین ظهور کرد و آن زمان به طور رسمی اولین مورد ابتلا در آمریکا یک مسافر بود، یک مرد اهل واشنگتن که در ۱۵ ژانویه از ووهان بازگشته و در ۱۹ ژانویه به کلینیک مراجعه کرده بود.

مقامات CDC در ابتدا گفتند جرقه‌ای که شیوع آمریکا را آغاز کرده در طی پنج هفته از اواسط ژانویه تا اوایل فوریه به این کشور وارد شده است، اما تحقیقات از آن زمان، از جمله مواردی که توسط CDC انجام شده است، حاکی از وجود تعدادی از موراد ابتلا بوده که کمی زودتر از عفونت‌ها رخ داده‌اند.

یک مطالعه تحت هدایت CDC در دسامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد که ۷۰۰۰ نمونه از اهدای خون صلیب سرخ آمریکا را تجزیه و تحلیل کرد که نشان می‌دهد ویروس از اواسط دسامبر ۲۰۱۹ برخی از آمریکایی‌ها را آلوده کرده است.

آخرین مطالعه توسط تیمی شامل محققان موسسه ملی بهداشت انجام شده است. آن‌ها نمونه خون بیش از ۱۴ هزار نفر را در سراسر کشور تجزیه و تحلیل کردند که در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از یک مطالعه طولانی مدت به نام «همه ما» جمع آوری شده است که به دنبال ردیابی ۱ میلیون آمریکایی در طول سال برای مطالعه بهداشت است.

همانند مطالعه CDC، این محققان به دنبال آنتی بادی در خون بودند که به عنوان مدرکی برای عفونت ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند در دو هفته پس از ابتلا در فرد شناسایی شود.

محققان می‌گویند هفت شرکت کننده در مطالعه، سه نفر از ایلینوی و یک نفر از ماساچوست، می‌سی سی پی، پنسیلوانیا و ویسکانسین، زودتر از هر مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آن ایالت‌ها آلوده شده بودند.

کری آلتوف، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه جانز هاپکینز و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: یکی از موارد ایلینوی از اوایل شب کریسمس آلوده شده است.

تشخیص آنتی بادی‌های خنثی کننده سارس-کوو ۲، ویروس عامل کووید-۱۹، از آنتی بادی‌هایی که با ویروس‌های مختلف کرونا از جمله برخی از آن‌ها که باعث سرماخوردگی می‌شوند، دشوار است. محققان در هر دو مطالعه NIH و CDC از آزمایش‌های مختلفی برای به حداقل رساندن نتایج مثبت کاذب استفاده کرده‌اند، اما برخی از کارشناسان می‌گویند هنوز هم ممکن است موارد مثبت سال ۲۰۱۹ آن‌ها عفونت توسط ویروس‌های کرونا باشد و نه سویه همه گیر.

ویلیام هاناج از دانشگاه هاروارد گفت: اگرچه کاملا قابل قبول است که ویروس خیلی زودتر از آنچه اعلام شده، وارد آمریکا شده است، اما این بدان معنا نیست که این لزوما شواهد کافی قوی برای تغییر نحوه فکر ما در این مورد است.

محققان NIH هنوز شرکت کنندگان در مطالعه را پیگیری نکرده‌اند تا ببینند آیا افراد دیگری قبل از ابتلا به آن‌ها از آمریکا خارج شده‌اند یا خیر. اما نکته‌ای که توجه آن‌ها را جلب کرد این بود که این هفت نفر در شهر نیویورک یا سیاتل، جایی که موج اول موارد آمریکا متمرکز بود، زندگی نمی‌کنند.

خرید لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *