سقوط شاخص‌های بورس در روز رکود معاملات +اینفو


به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 2  هزار و 458واحدی به رقم یک میلیون و 147 هزار و 669 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس 67 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 294 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 786 واحد افت کرد و در سطح 370 هزار و 585 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 143 روز کاری گذشته از 26 آبان سال 1399 به این سو است.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فملی»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد «نوری»، «کگل» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌ سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» افزایش یافت و نمادهای بزرگ این گروه مثل شپنا، شبریز، شتران، شبهرن، شسپا، شراز، شاوان، ونفت و شپاس سبزپوش شدند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 753 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 15 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 14 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 493 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 108 درصد افزایش یافت و در رقم 329 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 4 درصد کاهش یافت و هزار و 650 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 55 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

 

خرید لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *