راه‌های گسترش تعامل اقتصادی ایران و کنیا


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازارگانی تهران؛ در ملاقات هیات تجاری اتاق بازرگانی نایروبی با رئیس اتاق تهران، راه‌های گسترش تعامل و همکاری اقتصادی میان بنگاه‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این ملاقات که سفیر کنیا در تهران نیز حضور داشت، مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران به حجم اندک تجارت میان دو کشور به‌رغم وجود ظرفیت‌ بالای همکاری‌ها، اشاره کرد و دلیل عمده آن را عدم آگاهی مناسب و شناخت کافی تجار و فعالان اقتصادی دو طرف از امکانات و فرصت‌های همکاری مشترک برشمرد.

خوانساری در همین رابطه، معرفی شرکت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و تجاری دو کشور از طریق نمایشگاه‌های تجاری مجازی را به عنوان راهکاری مناسب برای شناسایی ظرفیت‌های همکاری اقتصادی ایران و کنیا دانست و از آمادگی اتاق تهران برای کمک به شرکت‌ها و تجار کنیا برای حضور در نمایشگاه مجازی ایران که پلتفرم آن از سال گذشته با همکاری اتاق تهران رونمایی و آغاز به کار کرده‌است، خبر داد.

رئیس اتاق تهران به ظرفیت صادرات کالایی و خدمات فنی و مهندسی ایران به کنیا اشاره کرد و در این زمینه یادآور شد که طی سال‌های اخیر، صادرات تجهیزات پزشکی ساخت ایران به کنیا رونق گرفته است. وی همچنین، تبادل محصولات غذایی و کشاورزی را از دیگر فرصت‌های همکاری اقتصادی میان دو کشور برشمرد.

سفیر کنیا در تهران نیز در این ملاقات، فهرست کالاها و تولیدات دو کشور برای مبادلات دوطرفه را قابل توجه ارزیابی کرد و با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی این کشور به اتحادیه اروپا، همکاری شرکت‌های بخش‌خصوصی دو کشور برای مشارکت در صادرات به اروپا را از جمله زمینه‌های تعامل اقتصادی ایران و کنیا دانست. جاشوا گیتومو ایگوتا، همچنین از آمادگی سفارت کنیا در تهران برای کمک به شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار این کشور و معرفی به همتایان خود در کنیا خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی نایروبی نیز در این ملاقات، با اشاره به بازدید اعضای این هیات از برخی صنایع و واحدهای تولیدی در ایران، رشد فناوری صنعتی در ایران را قابل توجه ارزیابی کرد و یادآور شد که شرکت‌های تولیدی در کنیا و عمدتا از بخش کشاورزی این کشور، تمایل زیادی به دریافت تکنولوژی و ماشین‌آلات کشاورزی ایران دارند.

گاتیگی کیمانی، همچنین با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی کنیا به اتحادیه اروپا و لزوم رعایت استانداردهای این بخش، از آمادگی شرکت‌های این کشور برای همکاری با واحدهای تولیدی از ایران در زمینه تولید کودهای ارگانیک خبر داد. وی همچنین تامین و تولید مشترک ماشین‌آلات بسته‌بندی ضایعات بیمارستانی را از دیگر فرصت‌های همکاری برشمرد.

 

خرید لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *