۴ سریال رمضانی در نقطه آغاز چه کیفیتی داشتند؟


روزنامه خراسان – مائده کاشیان: شنبه‌شب اولین قسمت سریال‌های رمضانی تلویزیون از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج، روی آنتن رفت و رقابت سریال‌ها آغاز شد. هرچند که پس از پخش چند قسمت از سریال‌ها می‌توان درباره آن‌ها قضاوت و ارزیابی بهتری داشت، اما به بهانه آغاز چهار سریال «زیرخاکی»، «بچه مهندس ۳»، «سرباز» و «پدر پسری»، این مجموعه‌ها را از نظر کیفیت شروع و استقبال مخاطبان ارزیابی کرده‌ایم.

زیرخاکی

4 سریال رمضانی در نقطه آغاز چه کیفیتی داشتند؟

سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان، پس از حاشیه‌هایی که در آستانه پخش داشت، بالاخره به پخش در اولین شب از ماه رمضان رسید. این مجموعه به دلیل برگ‌های برنده مهمی که دارد، یکی از امید‌های قطعی تلویزیون برای جلب نظر مخاطبان به حساب می‌آید و رقابت را برای «بچه مهندس ۳»، «سرباز» و «پدر پسری» سخت کرده است. «زیرخاکی» در قسمت اول، شروع بسیار خوبی داشت. ایده قصه «زیرخاکی» ایده جذابی است که ظرفیت بالایی برای شوخی و طنز دارد. مرد ساده‌لوحی به نام «فریبرز» طی اتفاقی با یک مبارز انقلابی اشتباه گرفته می‌شود و این سرآغاز ماجرا‌های بعدی می‌شود. قصه به سرعت در همان قسمت اول آغاز شد و پژمان جمشیدی و ژاله صامتی که در نقش متفاوتی ظاهر شدند، بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند. تا عصر دیروز قسمت اول سریال در اپلیکیشن تلوبیون، ۱۲۶۲۹ بار دیده شده و از عموم واکنش‌ها در فضای مجازی راجع به این مجموعه برمی‌آید، «زیرخاکی» فعلا توانسته توجه مخاطب را جلب کند.


بچه مهندس ۳

4 سریال رمضانی در نقطه آغاز چه کیفیتی داشتند؟

فصل دوم «بچه مهندس» با جدایی «جواد» از «مژگان» و ترک خانه «خورشید»، جایی که «جواد» در آن بزرگ شده بود به پایان رسید. قسمت اول «بچه مهندس ۳»، مروری طولانی بر دو فصل گذشته داشت. تقریبا ۱۴ دقیقه از قسمت اول، به روایت «جواد» از زندگی خودش برای شخصی که روبه‌رویش نشسته بود و او را بازجویی می‌کرد گذشت و زمان مفید این قسمت ۲۸ دقیقه بود. بنابر آن چه در قسمت اول دیدیم در فصل سوم شاهد ورود «جواد» به دانشگاه و مشکلات بعدی او هستیم. سریال «بچه مهندس ۳» شروع متوسطی داشت، شاید با پیشرفت قصه و اضافه شدن شخصیت‌های جدید، جذابیت این فصل بیشتر شود. بازی مانی رحمانی در نقش نوجوانی و سال‌های ابتدایی جوانی «جواد» چندان راضی‌کننده نیست، باید منتظر ماند و دید روزبه حصاری چگونه این نقش را ایفا می‌کند. جالب این جاست که «بچه مهندس ۳» در اپلیکیشن تلوبیون، از ۳ سریال دیگر سبقت گرفته و با ۲۰۱۰۱ بار بازدید، بیشترین بازدید را داشته است.


سرباز

4 سریال رمضانی در نقطه آغاز چه کیفیتی داشتند؟

نام هادی مقدم‌دوست که کارنامه موفقی در فیلم نامه‌نویسی دارد، در مقام کارگردان و نویسنده سریال «سرباز» کافی بود تا آن را جزو امید‌های رمضان ۹۹ تلویزیون بدانیم، اما این سریال شروع ضعیفی داشت. قسمت اول بیشتر به معرفی شخصیت‌های اصلی قصه «یلدا» و «یحیی» پرداخت و ریتم بسیار کند و بدون اتفاقی داشت. یکی دیگر از نقاط ضعف سریال داشتن راوی بود. صدای راوی در بعضی فیلم و سریال‌ها به جذابیت و تاثیر گذاری آن کمک می‌کند، اما در سریال «سرباز» بیش از حد از راوی استفاده شده. آن چه که مخاطب باید در سریال می‌دید و برداشت می‌کرد، همه از زبان راوی یعنی ناصر طهماسب روایت می‌شد و علاوه بر او، مخاطب گفت‌وگوی درونی دیگر کاراکتر‌ها را هم می‌شنید. نمی‌دانیم این مجموعه ۵۰ قسمتی در ادامه چطور پیش خواهد رفت، اما می‌توان گفت در نقطه شروع موفق نبوده و نظر مثبت مخاطبان را جلب نکرده است. «سرباز» در تلوبیون، از «بچه مهندس» و «زیرخاکی» جا مانده و با ۸۹۲۹ بار بازدید در رتبه سوم قرار گرفته است.


پدر پسری

4 سریال رمضانی در نقطه آغاز چه کیفیتی داشتند؟

شبکه پنج بعد از مدت‌ها که سریال تولیدی جدیدی نداشت، امسال سریال طنز «پدر پسری» ساخته محمدرضا حاجی‌غلامی را در کنداکتور رمضان خود قرار داد. این مجموعه اپیزودیک از کتاب «آخرین نشانه مردی» نوشته مهرداد صدقی، اقتباس شده است. شخصیت اصلی سریال دانشجوی جوانی است که مشغول نگارش پایان‌نامه خود است و باید سریع آن را آماده کند، اما اتفاقاتی مانع کار او می‌شوند. سریال «پدر پسری» در قسمت اول، از یک مجموعه طنز آپارتمانی معمولی فراتر نرفت و اتفاقاتی که مانع کار «حامد» می‌شدند، موقعیت‌های کلیشه‌ای بودند. این مجموعه در خنده گرفتن از مخاطب هم خیلی موفق نبود و در طول مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای آن، شاهد موقعیت‌های طنز خوبی نبودیم. محمدجواد جعفرپور در نقش همان دانشجوی مظلومی است که دچار دردسر‌های مختلف می‌شود، بازی متوسطی دارد و چندان بامزه نیست. قسمت اول سریال در تلوبیون، ۷۶۷۵ بار دیده شده و در مقایسه با سه سریال دیگر، کمترین میزان بازدید را داشته است.

اینجا محل تبلیغ شماست! همین حالا با ما تماس بگیرید. تبلیغ در هزاران صفحه وب خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *