کرونا در جهان / آمریکا، برزیل و روسیه در صدر کشورهای درگیر ،ایران یازدهم شد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ همچنان در بیشتر کشورهای جهان ادامه دارد و طبق تازه‌ترین آمارها پنج میلیون و ۵۰۰ هزار و ۶۹۴ نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده و ۳۴۶ هزار و ۷۲۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تاکنون حدود دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود پیدا کرده‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با کروناویروس قرار دارد و کشورهای برزیل و روسیه به ترتیب در رتبه دوم و سوم به لحاظ بالا بودن تعداد مبتلایان به این بیماری جای گرفته‌اند.

در حال حاضر بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایالات متحده آمریکا، انگلیس و ایتالیا گزارش شده است. همچنین نیویورک از جمله شهرهایی در جهان است که بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در این شهر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و حدود ۲۱ هزار و ۲۱۶ تن نیز فوت کرده‌اند.

بسیاری از کشورها محدودیت‌های اعمال شده به منظور کنترل و مهار کروناویروس را تاحدودی برداشته و در نظر دارند طی هفته‌های آینده سفرهای داخلی و بین المللی را برقرار سازند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۳۶ مبتلا، ۹۹ هزار و ۳۰۰ قربانی

۲.  برزیل ۳۶۵ هزار و ۲۱۳ مبتلا، ۲۲ هزار و ۷۴۶ قربانی

۳.  روسیه ۳۴۴ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ۳۵۴۱ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۲ هزار و ۸۵۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۷۵۲ قربانی

۵. انگلیس ۲۵۹ هزار و ۵۵۹ مبتلا، ۳۶ هزار و ۷۹۳ قربانی

۶. ایتالیا ۲۲۹ هزار و ۸۵۸ مبتلا، ۳۲ هزار و ۷۸۵ قربانی

۷. فرانسه ۱۸۲ هزار و ۵۸۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۶۷ قربانی

۸. آلمان ۱۸۰ هزار و ۳۲۸ مبتلا، ۸۳۷۱ قربانی

۹. ترکیه ۱۵۶ هزار و ۸۲۷ مبتلا، ۴۳۴۰ قربانی

۱۰. هند ۱۳۸ هزار و ۹۱۷ مبتلا، ۴۰۲۴ قربانی


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *