چند مدل ته‌دیگ که هر ایرانی باید بلد باشد


ایرنا زندگی: هر ایرانی یک طرفدار ته‌دیگ؛ کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که علاقه‌ای به ته‌دیگ نداشته باشد و در دعوای بین اعضای خانواده برای رسیدن به ته‌دیگ نقشی نداشته باشد. ته‌دیگ‌های جذابی که می‌شود انواع آن را درست کرد و لذت غذا را چند برابر کرد. در این مطلب چند نوع ته‌دیگ را به شما آموزش می‌دهیم که بتوانید به راحتی درست کنید.

۸ مدل ته‌دیگ که هر ایرانی باید بلد باشد

۱. ته دیگ زعفرانی

برنج را آبکش کنید و کف قابلمه را نصف فنجان روغن مایع، نصف فنجان آب سرد و نصف فنجان هم زعفران آب کرده پر رنگ بریزید و بعد برنج آبکش‌شده را روی آن بریزید، دم کنی گذاشته و شعله را متوسط بگذارید تا برنج دم بکشد و ته‌دیگ جا بیفتد.

۲. ته دیگ نان

کف قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سنگک را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید. سپس برنج را روی نان‌ها بریزید و دم کنید.

۳. ته دیگ کدو حلوایی

کدو حلوایی را پوست بگیرید. دانه‌های آن را جدا کنید، بشویید و قالب بزنید. در این مرحله، کف ظرف را کمی نمک و روغن بریزید. کدو حلوایی‌های قالب زده را کف قابلمه بچینید. روی آن کمی روغن بریزید و مثل همیشه برنج روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

۴. ته دیگ نان تست

نان تست را قالب بزنید یا به شکل دلخواه برش دهید و کف قابلمه بچینید. سپس روغن بریزید سپس برنج را روی آن‌ها بریزید و دم کنید.

۵. ته دیگ سیب‌زمینی

کمی روغن کف قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن بچینید سپس برنج را روی آن بریزید. در تهیه این ته‌دیگ نباید سیب‌زمینی‌ها بیش از حد نازک باشند.

۸ مدل ته‌دیگ که هر ایرانی باید بلد باشد

۸ مدل ته‌دیگ که هر ایرانی باید بلد باشد

۶. ته دیگ سیب زمینی خلالی یا نگینی

سیب زمینی‌ها را خلالی یا نگینی خرد کنید و تا حد امکان همه آن‌ها یک اندازه هم باشند. آن‌ها را ته قابلمه بچینید. نمک بپاشید و روی آن‌ها برنج آبکش شده را بریزید.

۷. ته دیگ اسفناج

برگ‌های تازه اسفناج را کف قابلمه بچینید یا اینکه اسفناجی که برای بورانی دست کرده‌اید را فشرده کنید و کف ظرف بچینید. برنج را روی آن بریزید و دم کنید.

۸. ته دیگ کاهو

کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو روی آن بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید. ته دیگ کاهو برای پلو‌های سبز رنگ عالی است.


تبلیغ شما اینجا! با ما تماس بگیرید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *