چرا ترامپ دست از سر چرچیل برنمی‌دارد؟


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه دیلی میل نوشت،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه مدعی شد که وینستون چرچیل در جریان جنگ جهانی دوم درباره آنچه به مردم کشورش در مورد بمباران نازی‌ها می‌گفت “صادق” نبود.

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر در تلاش برای دفاع از اذعان خصوصی‌اش به نادیده گرفتن بحران کرونا، به چرچیل متوسل و مدعی شد که او هم نمی‌خواست “وحشت” ایجاد کند.

ترامپ در گردهمایی رای‌دهندگان مردد در فیلادلفیا مدعی شد: چرچیل به مردم لندن گفت “همه امنیت دارند.” من فکر نمی‌کنم که او لزوما صادق بوده باشد ولی با این حال گمان می‌کنم که او رهبر بزرگی است.

دونالد ترامپ گفت: در حقیقت چرچیل، به محض اینکه نخست‌وزیر شد، به مردم بریتانیا نسبت به مبارزه و رنج هشدار داد و در ادامه خطاب به کشورش تاکید کرد که با بمباران بی‌رحمانه، گستاخانه و کورکورانه لندن روبروست و کمپین هیتلر در حال کشتن حجم زیادی از زنان و کودکان است.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: هنگامی که چرچیل بر فراز یک ساختمان قرار گرفت و گفت که همه چیز رو به راه می‌شود، همه چیز آرام می‌شود و اینکه شما با بمباران نازی‌ها در همه جای لندن مواجه هستید، او خیلی شجاع بود چون در بالای یک ساختمان ایستاده بود. خیلی معروف است که او بر فراز ساختمان‌ها ایستاده بود و آنها بمباران می‌کردند. و اینکه او می‌گفت همه چیز امن خواهد شد.

ترامپ می‌گوید چرچیل در جریان بمباران نازی‌ها از پشت‌ بام‌ها سخنرانی می‌کرد اما این موضوع صحت ندارد. چرچیل از روی سقف ساختمان‌ها بمباران‌هایی که در نزدیکی پناهگاه زیرزمینی او اتفاق می‌افتادند، تماشا می‌کرد اما هرگز از آنجا سخنرانی نداشت.

این دومین بار در کمتر از یک هفته است که ترامپ کم اهمیت دانستن پاندمی کرونا را با اقدامات رهبران جنگ جهانی دوم مقایسه می‌کند، فقط این بار او از فرانکلین روزولت نامی نبرد.

افشای کم‌توجهی ترامپ در کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار پیشکسوت واشنگتن‌پست و افشاگر واترگیت با استناد به صحبت‌های شخص ترامپ انجام شد. ترامپ استدلال می‌کند که هدفش عدم ایجاد وحشت بوده است.

او پس از مقایسه دوباره خود با چرچیل با سوال خبرنگار ای‌بی‌سی نیوز مواجه شد: آیا شما هم قصد دارید صداقت نداشته باشید؟ ترامپ پاسخ داد: قصد ندارم که صداقت نداشته باشم. من نمی‌خواهم مردم وحشت کنند و اینکه ما رو به راه خواهیم شد.


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *