پیش بینی بورس امروز | شنبه های محافظه کاری جایگزین شنبه‌های هیجانی؟


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس، بررسی رفتار سهامداران در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد شنبه‌های هیجانی کم‌کم جای خود را به شنبه های محافظه‌کاری داده است. از میانه فرودین تا میانه تیرماه، شنبه‌ها معمولا هیجانی‌ترین روز هفته بود و اغلب اوقات شاخص‌کل رشد قابل توجهی را به ثبت می‌رساند.

اما با ورود شاخص کل به کانال یک میلیون و 800 هزار واحد، رفتار معامله گران نیز تغییر پیدا کرده است. برخی از افراد با توجه به سود مناسبی که از ابتدای سال تا به حال به دست آورده‌اند، به فکر ذخیره سود، نقد کردن بخشی از سبد و یا جابه‎جایی به دیگر بازارهای موازی افتاده‌اند و نتیجه آن نیز نوسان شاخص‌کل در محدوده یک میلیون و 800 هزار تا 2 میلیون واحد بوده است.

طی این مدت برخی افراد ترجیح دادند که مدتی از بازار دور باشند و برخی دیگر نیز ترجیح دادند تغییراتی در سبد سهام خود ایجاد کرده و اصلاح پورتفو را بهترین کار در این روزها می دانند. در نتیجه شاخص کل همچنان پشت مقاومت روانی 2 میلیون واحدی قرار گرفته است اما همچنان ارزش معاملات خرد روزانه بالای 20 هزار میلیارد تومان است و نقدینگی مناسبی از سوی حقیقی‌ها به بازار تزریق می‌شود.

با توجه به این موارد، امروز نیز سهامداران سعی می کنند رفتار محافظه‌کارانه خود را ادامه دهند. در نیمه ابتدایی بازار سهامداران به بررسی رفتار نمادهای لیدر بازار می پردازند. اگر صف فروش برخی از این نمادهای بزرگ جمع یا از حجم آن کاسته شود، می توان انتظار داشت در نیمه دوم روند بازار مثبت شود. اگر هم معاملات امروز نیز نتواند بیانگر قدرت بالای خریداران باشد، احتمال دارد نوسان شاخص کل در همین محدوده برای روزهای بعد هم ادامه داشته باشد.

در همین زمینه بخوانید:

پیش بینی بورس امروز؛ عرضه‌های سنگین، تقاضای انبوه

نوسان بالا در بازارهای جهانی

روند بازارهای جهانی در معاملات  پایان هفته دو روی متفاوت داشت. روز گذشته قیمت تمام فلزات پایه و همچنین نفت افزایش قابل توجهی داشت اما با انتشار خبر نزول 32.9 درصدی تولید ناخالص ملی آمریکا و ورود این کشور به دوران رکود، همچنین افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، فلزات پایه افت قابل توجهی را تجربه کردند. مس که در معاملات روز گذشته تا مرز 6500 دلار هم پیش رفته بود در پایان به مرز 6378 دلار رسید. پالادیوم و آلومینیوم نیز با نوسان منفی به کار خود پایان دادند.

هر اونس طلا نیز با وجود نوسان بالایی که داشت در نهایت در مرز 1971 دلار معاملات خود را به پایان رساند تا نشان دهد فتح قله 2 هزار دلاری در هفته جاری دور از انتظار نخواهد بود. هر بشکه نفت برنت نیز همچنان در کانال 43 دلار در حال نوسان است.


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *