پمپئوی یاغی از نقض قوانین ابا ندارد


خبرگزاری فارس: «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در توییتی به صحبت‌های ضد ایرانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و ابراز تمایل وی برای فروش تجهیزات نظامی به امارات واکنش نشان داد.

وی در این باره نوشت: پامپئوی یاغی هیچ ابایی از نقض قوانین کشور خودش ندارد. در حالی که کنار تهدید هسته‌ای شماره یک جهان ایستاده، از تمایل خود برای سرازیر کردن سلاح‌های آمریکایی بیشتر به منطقه ما می‌گوید–همه اینها در حالی است که تلاش می‌کند مانع عادی‌سازی قانونی همکاری دفاعی ایران با جهان شود.

ظریف در این توییت به مقاله روزنامه نیویورک تایمز در خصوص تلاش دولت ترامپ برای دور زدن معاهده کنترل تسلیحات به منظور فروش پهپادهای مسلح به کشورهای منطقه و همچنین اظهارات امروز پامپئو مبنی بر تلاش آمریکا برای فروش تجهیزات نظامی به امارات برای آنچه دفاع از خود در مقابل ایران خوانده، اشاره کرده است.

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز بعد از ملاقات با یکدیگر، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند و در آن بنیامین نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» تمجید کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس به موضوع توافق اخیر این رژیم با امارات عربی متحده برای عادی سازی روابط اشاره و از مواضع دولت ترامپ در این خصوص هم تشکر کرد.

وزیر خارجه آمریکا هم در ادعایی گفت که واشنگتن می‌تواند بعد از انقضای قطعنامه ۲۲۳۱ از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطمینان حاصل کند.

پامپئو درباره اظهارات نتانیاهو در خصوص فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات هم گفت: «نخست‌وزیر درباره تعهدات امنیتی ما به (اسرائیل) صحبت کرد، ایالات متحده قانونا متعهد است که برتری کیفی نظامی اسرائیل را حفظ کند و ما به التزام به این تعهد ادامه می‌دهیم».


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *