پاسخ به همه ابهامات درباره خرید ETF


جی پلاس: صندوق دولتی ETF (دارادوم) روز چهارشنبه (5 شهریور)‌ عرضه می شود و کسانی که دارایکم را خریداری کردند نیز می توانند در این عرضه شرکت کنند.

پاسخ به همه ابهامات درباره خرید ETF(دارادوم)

دومین صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی(دارا دوم) قرار است روز چهارشنبه (5 شهریور) همزمان با هفته دولت عرضه شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ساز و کار عرضه این صندوق قرار است همچون صندوق سرمایه گذاری دولتی قبلی باشد. بر این اساس عموم افراد با استفاده از کد ملی و یا کد بورسی می توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. همچنین متقاضیان خرید این صندوق به مدت ۲ هفته برای آن زمان دارند.

دارا دوم شامل نماد‌های پالایشگاهی، شتران پالایش نفت تهران، شبریز (پالایش نفت تبریز)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شبندر (پالایش نفت بندر عباس) است.

قیمت دارا دوم چقدر است؟

در جلسه مورخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ هیات وزیران، پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص افزایش سقف سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) به تصویب رسید.

به موجب مصوبه مذکور، سقف سرمایه گذاری در صندوق های (ETF)، از ۲۰ میلیون ریال به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

پاسخ به ابهامات درباره خرید دارادوم

صندوق دارادوم در حالی عرضه می شود که بسیاری از مخاطبان این سوال را مطرح کردند که کسانی که دارایکم را خریداری کردند نیز می توانند این صندوق را خریداری کنند یا خیر و تا سقف چه مبلغی اقدام می توانند کنند؟

عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: باید فرایند اجرایی آن تعریف شود که هر کس با داشتن کد ملی بتواند تا سقف 5 میلیون تومان از واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم با تخفیف دریافت کند و کسانی که قبلا این واحدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سقف 2 میلیون تومان خریده‌اند، بتوانند تا 3 میلیون تومان دیگر هم از واحدهای جدید صندوق واسطه گری مالی یکم خریداری کنند.

ارزش صندوق دولتی ETF (دارادوم) چقدر است؟

محاسبه ارزش روز شرکت‌های موجود در صندوق «دارا دوم» نشان می‌دهد شرکت پالایش نفت تهران ۲۶ هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان، پالایش نفت اصفهان ۲۶ هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان، پالایش نفت تبریز ۷ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان و پالایش نفت بندرعباس نیز در رقم ۲۰ هزار و ۷ میلیارد تومان محاسبه می‌شود.

بر اساس این گزارش، در مجموع خالص ارزش دارایی (NAV) صندوق «دارا دوم»، برمبنای آخرین قیمت تابلوی بورس در هفته قبل، ۶۴ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان محاسبه می‌شود. بر این اساس در صورت اعمال تخفیف ۲۰ درصدی و اختصاص ۵ میلیون تومان سهم به هر کد ملی، برای فروش تمام سهام مذکور به مشارکت ۱۲ میلیون و ۹۱۱هزار نفر نیاز است.


طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *