وزیر خارجه آمریکا دولت توافق ملی لیبی را به آتش‌بس ترغیب کرد


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه رأی الیوم نوشت، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با فایز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی مستقر در طرابلس با تأکید بر اهمیت توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت به مذاکره سیاسی گفت، کشورش با ادامه ورود تسلیحات و مهمات به لیبی مخالف است.

پامپئو نام کشوری را که سلاح به لیبی ارسال می‌کند، اعلام نکرد، اما در حال حاضر ترکیه با امضای توافق‌نامه نظامی و دریایی با دولت توافق ملی لیبی، اصلی‌ترین حامی نظامی این دولت محسوب می‌شود.

پامپئو طی این گفتگوی تلفنی از السراج خواست تا به «نتایج کنفرانس برلین پایبند باشد».

دولت توافق ملی لیبی که در سطح بین‌الملل رسمیت دارد طی هفته‌های اخیر توانست در مقابله با نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر بر فرودگاه استراتژیک الوطیه در نزدیکی طرابلس تسلط باید.

آمریکا از دولت توافق ملی لیبی حمایت می‌کند و مخالف نیروهای حفتر است، اما گفت‌وگوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با حفتر و تمجید از او شک و تردیدهایی را در مورد موضع‌گیری واشنگتن پیرامون بحران لیبی ایجاد کرده است.

این در حالی است که احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی پنج‌شنبه گفت که «دخالت آشکار ترکیه در امور لیبی و حمایت‌هایش از تکفیری‌ها و شبه‌نظامیان از سال ۲۰۱۴ تا به امروز تمامی تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل مسالمت‌آمیز سیاسی برای بحران لیبی را ناکام گذاشته است».

ترکیه با ارسال اسلحه، کارشناسان نظامی و اعزام نیرو، از فایز السراج حمایت می‌کند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی همچنین گفت که «شورای ریاستی، دیگر شورای ریاستی نیست و دولت الوفاق نیز موافقت پارلمان را به دست نیاورده است».

 


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *