واکنش تند اصولگرایان به سخنان برجامیِ روحانی

[ad_1]

برترین‌ها: سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره برجام و برخی مسائل و مشکلات کشور با واکنش تند روزنامه‌های اصولگرا مواجه شد.

واکنش تند اصولگرایان به سخنان برجامیِ روحانی

سوال معنادار حسین شریعتمداری از روحانی

حسین شریعتمداری؛ مدیر مسئول روزنامه کیهان به سخنان اخیر روحانی و جهانگیری واکنش نشان داد و نوشت:

تردیدی نیست که «کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است» اما این پرسش در میان است که آیا در دولت محترم، همه مدیران و مسئولان از میان افراد توانا و کار‌بلد انتخاب گردیده و به کار گرفته شده‌اند؟! بدیهی است که بسیاری از آنها مدیران شایسته‌ای هستند اما نمی‌توان انکار کرد که بسیاری دیگر نیز شایسته و کاربلد نیستند و به جای انتخاب بر اساس شایسته‌سالاری با فرمول فامیل‌بازی و روابط حزبی و گروهی در مدیریت‌های بعضاً حساس و سرنوشت‌ساز به کار گرفته شده‌اند!

جناب روحانی فرموده‌اند؛ مردم برخی از خدمات دولت را احساس می‌کنند! ولی توضیح نداده‌اند که مثلاً مردم گرانی مسکن و اجاره بها، قیمت‌های افسار گسیخته کالا و خدمات، مرغ و تخم‌مرغ و گوشت و لبنیات و… صدها نمونه دیگر را هم احساس می‌کنند یا نه؟! اگر احساس می‌کنند -که می‌کنند- باید از آقای رئیس‌جمهور پرسید حضرتعالی از کدام خدمت دولت به مردم سخن می‌گویید؟! و به جای پوزش از ملت به خاطر بلایی که دولت شما بر سر آنها آوار کرده است، آدرس خدمات انجام نگرفته را می‌دهید و لابد از ملت انتظار کف و سوت هم دارید؟!

کاش آقایان روحانی و جهانگیری به انبوه وعده‌هایی که به ملت داده و تا‌کنون بر زمین‌مانده و برخی از آنها نیز به عکس خود بدل شده است نیم‌گاهی می‌انداختند و برای مردم توضیح می‌دادند به کدامیک از آنها عمل کرده‌اند که حالا همه را «نابلد» و خود را «کاربلد» معرفی می‌کنند!

انتقاد روزنامه جوان از مواضع برجامی رئیس‌جمهور

روزنامه جوان در یادداشتی از مواضع برجامی رئیس جمهور انتقاد کرد و نوشت: رئیس‌جمهور شبیه عاشق‌پیشه‌هایی شده که بی‌وفایی معشوق را باور نمی‌کنند و همچنان پی نشانه‌هایی کذایی برای توجیه رویگردانی معشوق بی‌وفا می‌چرخند.با این حال رئیس‌جمهور حاضر نیست از وقاحت علنی اروپا به همان اندازه عذرخواهی پنهانی یاد کند. جالب آنکه روحانی مواضعی می‌گیرد که نشان دهد آژانس فریب خورده و گویی خودش خوب است و اطرافیانش بد!

روحانی برای آنکه اشتباه خود و دولتش در اعتماد به این دولت‌ها را نپذیرد، همچنان می‌خواهد تا پایان راه را سینه‌خیز برود و بگوید آن‌ها شرمنده هستند. در حالی که در عمل، آن‌ها نه شرمنده‌اند، نه شرمندگی‌شان برای این ملت فایده‌ای دارد.

چرا روحانی شفاف نمی‌کند که کدام مقامات و چه زمانی و با کدام مسئول ایرانی تلفنی صحبت کرده و ابراز عذرخواهی و شرمندگی به خاطر اقدامات‌شان علیه ایران کرده‌اند؟ که اگر هم واقعاً این شرمندگی و عذرخواهی پشت پرده راست باشد، چه سودی برای ملتی دارد که در سال‌های اخیر اروپا را در کنار امریکا برای نبرد اقتصادی و در کنار تروریست‌ها برای نبرد نظامی علیه ملت ایران دیدند؟!

روزنامه فرهیختگان: آقای روحانی عذرخواهی کنید

حسن روحانی روز گذشته ریشه مشکلات کشور را در دو موضوع کرونا و تحریم‌ها خلاصه کرد، ‌گو اینکه او به‌عنوان شخص اول اجرایی کشور هیچ سهمی در این وانفسای مشکلات ندارد. از نظر او این مشکلات عادی نیست و به یک فرد و قوه خاصی مرتبط نمی‌شود و این شرایط مربوط به ویروس کرونا و تحریم‌هاست!

وحانی دیروز گفت که «اروپایی‌ها به وظایف خود عمل نکردند اما شرمنده ما هستند و تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند!» واقعیت این است که از هر طرف به این ماجرا نگاه می‌کنیم جای پای سوءمدیریت به ‌روشنی قابل دیدن است و امکان پاک کردن و فرار روبه‌جلو نیست. اگر سخاوتمندانه اظهار شرمندگی و عذرخواهی اروپایی‌ها را بپذیریم روی دیگر ماجرا این است که آقای روحانی هم برای این همه سوءمدیریت از مردم عذرخواهی کند!

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *