ناتو به وعده ترامپ واکنش داد


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: به دنبال سخنان اخیر ترامپ “ینس استولتنبرگ” تاکید کرد که اعضای ناتو با هم مشورت می کنند و در مورد زمان ترک افغانستان تصمیم می گیرند.

وی  موضع دیرینه ناتو  را دوباره تکرار کرد که تنها در صورتی که شرایط بر روی زمین مهیا شود ماموریت خود در افغانستان پایان می دهند.

استولتنبرگ در کنفرانس خبری بعد از گفتگو با نخست وزیر مقدونیه شمالی گفت: “ما تصمیم گرفتیم که با هم به افغانستان برویم، ما در مورد تغییرات آینده با هم تصمیم خواهیم گرفت و وقتی زمان مناسب باشد ما با هم ترک خواهیم کرد.

سازمان ناتو در سال 2001 بعد از حملات یازده سپتامبر به رهبری آمریکا برای سرنگونی طالبان وارد افغانستان شد.

در سال 2014 ناتو به عملیات نظامی خود در افغانستان پایان داد و شمار زیادی از نیروهای زمینی خود را نیز کاهش داد اما تا کنون 12 هزار نیرو برای آموزش و مشاوره به نیروهای داخلی در افغانستان حضور دارند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت که همه نیروهای آمریکایی باقیمانده در افغانستان باید تا کریسمس به کشورشان بازگردند.

این اظهارات ترامپ در حالی است که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه‌شب اعلام کرد که آمریکا تا اوایل سال آینده میلادی، شمار نیروهای نظامی خود در افغانستان را به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد.

آمریکا در فوریه سال جاری میلادی توافقی را با طالبان امضا کرد که براساس آن تا ماه مه سال ۲۰۲۱ نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند و طالبان نیز متعهد به مذاکره برای آتش ‌بس و تقسیم قدرت با دولت افغانستان می‌شوند.

رییس جمهوری آمریکا که بازگشت نیروهای نظامی این کشور به وطنشان جزو وعده‌های مهم انتخاباتی او بود، پیشتر گفته بود تا نوامبر سال جاری میلادی (مهر-آبان) شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به ۴ هزار تا ۵ هزار نیرو کاهش می‌یابد.

 


>> اگر نیاز به ربات ثبت سفارش در بورس دارید با ما تماس بگیرید: 09124964046

ربات سرخطی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *